۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۰۵۷۰۱
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

ترویج بد‌حجابی در جهت هویت‌زدایی نسل جوان صورت می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد مازندران، ترویج بی‌عفتی و بدحجابی در جامعه اسلامی را حربه دشمنان در جهت هویت‌زدایی نسل جوان و نسخ ارزش‌های دینی دانست و گفت: باید با ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) ریشه این گونه فرهنگ های انحرافی را خشکاند.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، شب گذشته در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان در ساری، با بیان این که دشمن نظام امروز با هجمه‌های گسترده فرهنگی به جنگ با ارزش‌های اسلامی آمده‌اند، گفت: اگر بخواهیم در برابر این تهاجم عظیم ایستادگی کنیم باید به ابزار فرهنگی مناسبی مجهز باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که هجمه‌های دشمنان اسلام امروز با هدف تخریب مرجعیت و ولایت فقیه ترویج می‌شود، تصریح کرد: آنها بیش از سه دهه است که همه تلاش و سرمایه‌گذاری خود را به کار گرفته‌اند تا این جایگاه ارزشمند نظام اسلامی را متزلزل کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که امروز نسل جوان جامعه اسلامی نیازمند آگاهی‌بخشی است، تصریح کرد: باید جوانان کشورمان را در برابر فرهنگ‌های غلط غربی واکسینه کنیم که این مسأله تنها با ترویج اندیشه‌های ناب اسلامی امکان‌پذیر است.

وی، ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) را بهترین راهکار برای مقابله با هجمه های فرهنگی غرب دانست و با تأکید براین که عرفان‌های نوظهور و دروغین هر روز به شیوه به سراغ نسل جوان جامعه ما می‌آیند، خاطرنشان کرد: این عرفان‌های کاذب و منحرف بزرگ‌ترین خطری است که امروز در برابر اعتلای فرهنگ ناب اسلامی در جامعه وجود دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، ترویج بی عفتی و بدحجابی در جامعه اسلامی را از دیگر حربه های دشمنان نظام در جهت هویت زدایی نسل جوان و نسخ ارزش های دینی عنوان کرد و ادامه داد: باید با ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) ریشه این گونه فرهنگ های انحرافی را خشکاند.

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارکرد مؤثر این شورا برای ترویج ارزش‌های ناب اسلامی در جامعه اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی مازندران باید دلایل افزایش پدیده بدحجابی در استان را موشکافانه بررسی کند. 

وی با بیان این که متأسفانه رواج پدیده بدحجابی در استان علوی‌تبار مازندران قابل پذیرش نیست، اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی استان باید با ارائه برنامه‌ای متقن و اساسی در جهت برخورد و مهار پدیده بدحجابی در جامعه تلاش کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: اصلاح رویکرد جامعه در حوزه‌های مختلف نیز از رسالت‌های شورای فرهنگ عمومی است که باید اهتمام شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که ارتقای دانش و کارآمدی جوانان جامعه و ایجاد کارآفرینی برای قشر اثرگذار جامعه یکی از رسالت‌های اصلی شورای فرهنگ عمومی است اظهار داشت: در شورای فرهنگ عمومی مازندران باید به دنبال رفع نیازهای جامعه باشیم.

وی با اشاره به این که 88 جلسه شهرستانی و هشت جلسه استانی شورای فرهنگ عمومی سال گذشته در مازندران برگزار شده است، افزود: استفاده از ظرفیت ائمه جمعه در شهرستان ها و نماینده ولی فقیه در مرکز استان می‌تواند راهگشای بسیاری از گره‌های کور حوزه فرهنگ و هنر استان باشد.

حجت الاسلام ابراهیمی بیان داشت: تهاجم فرهنگ و جنگ نرم ترسیم‌شده دشمن جدی بوده و باید شورای فرهنگ عمومی استان با ابزارهای اساسی و آسیب‌شناسانه در‌صدد رفع این معضل در جامعه باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر شکاف نسل‌ها، تجزیه و تحلیل ابعاد و مؤلفه‌های جنگ نرم، راهکارهای تقویت و رشد فرهنگ نماز، مؤلفه‌های فرهنگ و اجتماعی الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت، تأثیرات فناوری‌های جدید بر مؤلفه‌های امنیت اخلاقی و اجتماعی، راهکارهای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان و خانواده و روش‌های مقابله با آن از مهم‌ترین برنامه‌های شورای فرهنگی عمومی استان در سال جدید است./950/پ202/س
ارسال نظرات