۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۱۰۴۲۷۳

نخستین دوره آموزشی مسائل شرعی آبزیان در اصفهان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی مسائل شرعی آبزیان ویژه واحدهای صنفی توزیع کننده آبزیان در اصفهان برگزار شد.
نخستین دوره آموزشی مسائل شرعی آبزیان در اصفهان برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، دوره آموزشی مسائل شرعی آبزیان ویژه واحدهای صنفی توزیع کننده آبزیان با هدف آشنایی با مهم‌ترین مسائل شرعی و بهداشتی مربوط به کسب و کار و همچنین اخلاق اسلامی برای توزیع‌کنندگان آبزی اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام رضا حبیبی در این همایش با اشاره به نقش در آمد حلال در زندگی رشد اخلاقی و اجتماعی جامعه، گفت: دعای مومن در حق مومن مستجاب می شود و برهمین اساس اگر انصاف در فعالیت های اقتصادی باشد، دعای مومنین را به همراه دارد.

وی ادامه داد: خدمت بر حسب وظیفه و رفع مشکلات خلق، با وضو بودن هنگام کسب، مداومت بر استغفار، خواندن سوره واقعه، احسان به پدر و مادر و صدقه دادن از جمله مواردی است که در روایات اسلامی برای ازدیاد رزق بیان شده است.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام محمد جواد استکی فروش ماهی به مسلمانان را منوط بر حلال بودن آن دانست و افزود: شباهت به ماهی بودن، پولک داشتن و صید شدن به شرطی که بیرون آب جان دهد، سه شرط برای آبزیان حلال است.

وی بیان داشت: بازار مسلمین قابل اعتماد بوده و می شود با اعتماد به فروشنده مسلمان از صید شرعی آنها مطمئن شد.

حجت الاسلام محمد زارعان مسؤول واحد تشکل های غیر دولتی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان خاطر‌نشان کرد: با توجه به وجود اختلاف فتوا در خصوص برخی از آبزیان، هدف نهایی آشنایی توزیع کنندگان ماهی با مسائل شرعی مربوط به فقه آبزیان است.

مسؤول واحد تشکل های غیر دولتی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان افزود: اطلاع رسانی به شهروندان نیز از طریق نصب پوستر در مغازه‌های توزیع کننده صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: نظارت بر توزیع آبزیان حلال از سوی پانزده تیم‌‌ نظارتی دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی اصفهان متشکل از طلاب و روحانیون اصفهان از دو هفته آینده انجام خواهد شد. /965/پ202/س

ارسال نظرات