۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۹۳۸۲۹

دیدار شماری از مسؤولان خبرگزاری رسا با دبیر شورای عالی حوزه خراسان

دیدار شماری از مسؤولان خبرگزاری رسا با دبیر شورای عالی حوزه خراسان
دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: روحانیت در طول تاریخ هزار ساله اش دشمنان قدرتمند مثل امروز نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان امروز در دیدار مسؤولان خبرگزاری رسا، گفت: کار شما، کاری ظریف، سخت و ضروری است.

وی با اشاره به دشمنان قدرتمند روحانیت در عصر حاضر، ابراز کرد: روحانیت در طول تاریخ هزار ساله اش دشمنان قوی مثل امروز نداشته است، این دشمنان  از نظر علمی و مالی و رسانه ای دارای قدرت هستند و با استفاده از امکانات خود می توانند در یک شب ذهن دنیا را به سمت مورد نظر خود تغییر دهند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه افزود: خصومت دشمنان با روحانیت به دلیل ضربه ای است که از روحانیت خورده اند بنابراین درصدد هستند تا نقاط ضعف خود را از بین برده و با روش های گوناگون و علمی به مقابله با روحانیت بپردازند که در این شرایط روحانیت با توجه به پایگاهی که دارد باید از این توطئه های دشمن برحذر باشد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان بر ضرورت تحلیل رفتار دشمن تأکید کرد و گفت: باید پیش تحلیل هم از رفتار دشمن و هم از روحانیت داشته باشیم تا بتوانیم به مقابله با آن ها اقدام کنیم چرا که وقتی بخواهیم به تحلیل رفتارها اکتفا کنیم، فقط نقش تدافعی داریم  و نمی توان به دشمن هجوم و یورش برد.

وی به پیش تحلیل ابعاد مختلف علمای شاخص حوزه علمیه و معرفی آن ها به جوانان تأکید و اظهار کرد: ما در حوزه های علمیه دارای چهره های شاخص بسیاری هستیم که باید ابعاد زندگی آن ها را مورد تحلیل قرار داده و به جامعه به ویژه قشر جوان که دارای فطرت پاکی هستند، منعکس کنیم.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار از سوی علیرضا استادیان سردبیر و شماری از دبیران خبرگزاری رسا گزارش کاملی از اقدامات و فعالیت های این رسانه حوزوی خدمت دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان ارائه شد. /864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات