۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۵۹۳۸۰۸
آیت الله شبیری زنجانی:

مسؤولان برای خدمت رسانی به مردم همت بیشتری داشته باشند

مسؤولان برای خدمت رسانی به مردم همت بیشتری داشته باشند
حضرت آیت الله شبیری خواستار تلاش بیشتر مسؤولان در خدمت رسانی به مردم شد وگفت:ایران مفتخر به پیروی از اهل بیت(ع) است و خدمت به مردم آن، اجر مضاعف دارد.
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شبیری زنجانی در دیدار بهرام سرمست، استاندار جدید قم، خواستار تلاش بیشتر در خدمت رسانی به مردم شد و گفت: ایران یک «کشور استثنایی» و مفتخر به پیروی از اهل بیت(ع) است و خدمت به مردم آن، اجر مضاعف دارد.
 
وی با اشاره به برخی از روایات درباره برآوردن خواسته و حاجت مؤمن، خاطرنشان کرد: از حضرت امام صادق(ع) نقل شده است که فرمودند: «حتی در وسط طواف، وقتی برادر دینی تو با تو کاری دارد و از تو درخواستی می کند، باید طواف را قطع کنی و بروی و حاجت او را برآورده سازی».
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، قم را «مرکز مذهب تشیع» نامید و افزود: شهر قم از قرن دوم محل حضور محدّثان و بزرگان شیعه بوده است. از همه مهمتر وجود حرم حضرت معصومه(س) است که هم خودش باب الحوائج است و هم دختر باب الحوائج است. علمای بزرگی در این شهر پرورش یافته اند و حتما عنایات بی بی(س) و اولیای الهی شامل حال خدمتگزاران این شهر است.
 
حضرت آیت الله شبیری زنجانی دعا برای «خدمتگزاران مردم» را «وظیفه» خود دانست و ادامه داد:  مردم و شما هم برای ما دعا کنید. ما هم مشکلات متعدد داریم و باید جوابگوی مسؤولیتی که بر دوش ما هست، باشیم.

وی در پاسخ به پرسش یکی از روحانیون حاضر در جلسه درباره سیستم آموزشی حوزه،  از روند تحصیلی طلاب انتقاد کرد و گفت: طلبه نباید دنبال نمره آوردن باشد. وقتی طلبه درس را برای نمره آوردن حفظ می کند ملا نمی شود. الان با این روش درس خواندن، افراد مجتهد شعاری می شوند نه مجتهد واقعی. مجتهد واقعی شدن با این روش درس خواندن در حوزه واقعا خیلی مشکل است.
 
حضرت آیت الله شبیری زنجانی تصریح کرد: تدریس و تدرس نباید طوطی وار باشد. طلبه باید عمقی درس بخواند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اهتمام بزرگان حوزه در آموزش طلبه ها به خاطره ای از مرحوم آیت الله سید احمد زنجانی اشاره کرد و گفت: در اوایل طلبگی با اینکه سن ما کم بود و ابتدای راه بودیم، مرحوم والد -با اینکه خودشان در سطح استاد درس خارج بودند- برای بنده دروس مقدمات را می گفتند. تاکید هم داشتند که تا درس هضم نشده از آن عبور نکنیم./841/د103/ق
حسین ثالث موید
ارسال نظرات