۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۵۹۳۸۰۰

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
برگزاری ۱۵۰ برنامه فرهنگی و مذهبی در دهه فجر، میزبانی جشنواره خوشنویسی رضوی و بلاتکلیفی کتابخانه مرکزی بیرجند عناوین برخی از اخبار خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، معاون تبلیغات اسلامی از برگزاری ۱۵۰ عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی طی دهه فجر در استان خبر داد.

حجت الاسلام سلم آبادی با اشاره به مصادف شدن دهه فجر با ایام فاطمیه اظهار کرد: در دهه فجر، حدود ۱۵۰ عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی در استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: با توجه به همزمانی ایام فاطمیه با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نباید کاری کنیم که هم ایام فاطمیه و هم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی زیر سوال برود.

خراسان جنوبی؛ میزبان جشنواره خوشنویسی رضوی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره خوشنویسی رضوی به میزبانی خراسان جنوبی برای اولین بار در سال آینده خبر داد.

ناصر نبی زاده، در جلسه برنامه ریزی جشنواره خوشنویسی رضوی گفت: با موافقت بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، برای اولین بار خراسان جنوبی سال ٩٨ میزبان جشنواره خوشنویسی رضوی در هفدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) شد.

وی با بیان اینکه تاکنون این جشنواره در استان‌های دیگر همچون یزد و لرستان برگزار شده است، افزود: جشنواره خوشنویسی رضوی با موضوعات سیره و روش ائمه اطهار و امام رضا(ع) و با هدف معرفی تولید آثار فاخر هنری خوشنویسی با مضمون جشنواره و شعار سال ٩٨ برگزار خواهد شد.

بلاتکلیفی کتابخانه مرکزی بیرجند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی بیرجند در بلاتکلیفی قرار دارد، گفت: زیربنای این زمین 10 هزار مترمربع است و پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌ها برای خریداری این زمین ادامه دارد.

محمدرضا رضایی، اظهارکرد: در حال حاضر 72 باب کتابخانه در استان وجود دارد که از این تعداد 61 باب نهادی و 11 باب مشارکتی هستند.

وی با بیان اینکه 56 هزار و 691 نفر عضو کتابخانه‌های استان هستند، گفت: سرانه اعضای کتابخانه‌های استان به ازای هر 100 نفر جمعیت تعداد 7.37 نفر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی افزود: اعضای فعال در کتابخانه‌های استان نسبت به چهار گذشته 12.91 درصد افزایش داشته است.

ارسال ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای ابن حسام خراسان جنوبی

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: ۴۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای ابن حسام در سال جاری ارسال شده است.

حمید مرادی، اظهار کرد: با توجه به اتمام مهلت ارسال آثار شعری و مقاله به دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای شعر ابن حسام و دریافت ۴۰۰ اثر شعری و مقاله مراحل داوری آغاز شده است.

وی گفت: برگزاری این گونه جشنواره‌ها می‌تواند گام موثری در معرفی شخصیت شاعرانی مانند ابن حسام در کشور باشد چرا که ابن حسام یگانه و بی نظیر در روزگار خود بوده و اولین سراینده شعر آیینی در کشور است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات