۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۵۹۳۷۶۱
حجت الاسلام والمسلمین عباسی:

المصطفی به درختی تناور در دنیا تبدیل شده است

المصطفی به درختی تناور در دنیا تبدیل شده است
رییس جامعة المصطفی العالمیه تاکید کرد: جامعه‌المصطفی میراث‌دار نهالی است که امام خمینی(ره) غرس کردند و اکنون به درختی تناور در دنیا تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، رئیس جامعة‌المصطفی در جمع مشاوران منطقه‌ای جامعة‌المصطفی، ضمن خیرمقدم به نمایندگان طلاب و فضلای جامعةالمصطفی، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه از قدیم و دوره‌های مختلف تاریخی، از جایگاه بین‌المللی برخوردار بوده، زبان‌های بین‌المللی در حوزه‌های اصلی تشیع حضوری پررنگ دارند.

وی، در ادامه، با بیان این که پیش از انقلاب اسلامی، طلابی از سیزده ملیت در حوزه علمیه قم تحصیل می‌کردند، ابراز داشت: به برکت انقلاب اسلامی و عشقی که امام خمینی(ره) در دل‌ها افروخت، نقطه عطفی در تاریخ منطقه، اسلام و بشریت ایجاد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی افزود: هنوز همه ظرفیت‌ها و قوای انقلاب خود را نشان نداده است. موفقیت‌های علمی و فن‌آورانه، اقتصادی، پزشکی و بهداشتی، تنها بخشی از دست‌آوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که در جای خود اعجاب‌آور است.

وی با تأکید بر این که ایران در برخی از فن‌آوری‌ها رتبه‌های بالایی به دست آورده است، تصریح کرد: نتیجه اصلی انقلاب اسلامی، حرکت الهی و انسانی و بیداری اسلامی است که در عالم ایجاد و فراگیر شده است.

رئیس جامعه‌المصطفی با تأکید بر این که انقلاب اسلامی به دنبال تبیین گفتمان عقلانیت، معنویت و عدالت‌خواهی در گستره جهانی است، خاطرنشان کرد: به برکت حرکت امام خمینی(ره)، دل‌های زیادی به سمت مرکز کانون انقلاب اسلامی، یعنی حوزه علمیه قم، متوجه و به این سو گسیل شدند.

وی با بیان این که جامعه‌المصطفی میراث‌دار نهالی است که امام خمینی(ره) غرس کردند و اکنون به درختی تناور در دنیا تبدیل شده است، اذعان داشت: دانشگاه الازهر، دانشگاه المدینه و جامعه‌المصطفی، از مهم‌ترین و مؤثرترین نقش‌آفرینان مجموعه‌های علمی جهان اسلام به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به این که المصطفی صاحب گفتمان و اندیشه‌ای  در هدایت جریان گفتمان اسلامی است، خاطرنشان کرد: همه ما مدیون مجاهدت‌ امام خمینی(ره) و هدایت و درایت رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) و خون‌های پاک و ایثار شهدای این راه هستیم.

وی با تأکید بر این که دانش‌پژوهان، فلسفه تأسیس و ایجاد و وقوع و بقای المصطفی هستند، خاطرنشان کرد: طلاب و فضلایی که به عشق کسب معارف الهی در حوزه مقدسه قم حضور به هم رسانده‌اند، اصل، اساس و رکن فعالیت‌های المصطفی به شمار می‌روند.

رئیس جامعه‌المصطفی بر لزوم استفاده حداکثری از نظرات، دیدگاه‌ها، راهنمایی و ارشادات طلاب و فضلا در پیشبرد راهبردها تأکید نمود و اذعان داشت: مشاوران منطقه‌ای، از ابتکارات و کارهای ارزشمند المصطفی است که باید همواره قدردان این نهاد که حلقه وصل طلاب و فضلا و مسئولان و مدیران باشیم.

وی به نقش مشاوران منطقه‌ای المصطفی در تصمیم‌سازی المصطفی اشاره و تصریح کرد: ارتباط مستمر خود را با طلاب  فضلا حفظ نموده، ضمن شنیدن نقدها و نظرات و دیدگاه‌های ایشان، جلسات متعددی با حضور مدیران معاونت‌های مختلف برگزار نمایید.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، در ادامه، با تأکید بر این که جامعه‌المصطفی نهادی حوزوی است که در سیره و تاریخ خود قناعت و تحمل سختی‌ها را جزء جدایی‌ناپذیر می‌داند، یادآور شد: علمای اسلام در سیر تاریخی، مسیر تعالی را با تحمل سختی‌ها و مشکلات پیمودند.

وی با بیان این که تعمیق اعتقاد در تحمل سختی‌ها مشکل‌گشا خواهد بود، تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی در برابر سختی‌ها، مهم‌ترین مؤلفه‌ای است که در بزنگاه‌ها، ضمن توجه بر کمیت، در کیفیت‌بخشی فعالیت‌ها مؤثر بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به این که دنیای اسلام و مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) نیازمند حضور مجاهدانه علما در صحنه‌های علمی و عقیدتی است، ابراز داشت: انقلاب اسلامی، انقلابی جهانی و در بردارنده پیامی برای انسان‌هاست؛ از این رو، توجه به تنوع زمانی در تولیدات فکری، از ملزومات چنین فعالیتی به شمار می‌‌رود.

«حجت‌الاسلام شهامت»، دبیر مشاوران منطقه‌ای جامعة‌المصطفی نیز در جمع نمایندگان طلاب ملیت‌های مختلف المصطفی، ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های مشاوران منطقه‌ای جامعه‌المصطفی، خاطرنشان کرد: ارتباط وثیق طلاب و مدیران در شکل نظام‌مند و سیستمی، از کارهای بسیار ارزشمند شکل‌گرفته در جامعةالمصطفی است.

وی به فرایند برگزاری انتخابات نمایندگان مشاوران منطقه‌ای المصطفی اشاره نمود و ابراز داشت: نقش‌آفرینی مشاوران منطقه‌ای در فرایند تصمیم‌گیری و  تصمیم‌سازی جامعة المصطفی، انکارناپذیر است.

حجت‌الاسلام شهامت به جایگاه مرکز مشاوره در جامعةالمصطفی اشاره نمود و یادآور شد: تفاوت فرهنگ‌ها و نیز آداب و رسوم ملیت‌های مختلف جامعة‌المصطفی، نقش نمایندگان را در تببین و تنظیم امور دوچندان نموده، ایشان در بیان خواسته‌ها، نظرات و اشکالات به صورت مطلوب، نقش‌آفرین هستند.

دبیر مشاوران منطقه‌ای جامعة‌المصطفی اظهار داشت: نمایندگان طلاب در کمیسیون‌های تخصصی، با حضوری فعال، اشکالات طرح‌ها را بررسی و نظرات تخصصی خود را در برطرف‌سازی اشکالات احتمالی به هیئت امنای المصطفی ارائه می‌کنند.

حجت‌الاسلام شهامت حفظ کرامت جمعی را از اصول فعالیتی مشاوران منطقه‌ای جامعة‌المصطفی عنوان کرد و ابراز داشت: در کمیسیون‌های تخصصی مشاوران منطقه‌ای المصطفی، نقدها و نظرات به صورت سازنده و فاخر بیان می‌شود.

دبیر مشاوران منطقه‌ای جامعة‌المصطفی، در ادامه، ضمن ارائه آماری از فعالیت‌های مشاوران منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: برخی از کشورها از نظر تکثر جمعی، شوراهای مستقلی تشکیل داده‌اند و برای برخی دیگر نیز شوراهای مشترکی پایه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به این که 81 نفر از 123 عضو مشاوران منطقه‌ای المصطفی را برادران و 42 نفر را خواهران تشکیل می‌دهند، اذعان داشت: تشکیل چهار کمیسیون موضوعی، در مشاوران منطقه‌ای عملیاتی شده است و در این زمینه، کمیسیون آموزش و پژوهش، دانش‌آموختگان، امور رفاهی، خانواده و فرزندان و نیز کمیسیون فرهنگی و تربیتی  به صورت تخصصی تشکیل و رؤسای آن به انتخاب نمایندگان طلاب برگزیده می‌شوند.

حجت‌الاسلام شهامت با اشاره به این که همه مصوبات کمیسیون‌ها، که حاصل نظرات جمعی و همگانی است، در اختیار رئیس جامعه‌المصطفی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم ضمن افزایش توفیقات روزافزون در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی، از ظرفیت عالی مشاوران منطقه‌ای حداکثر استفاده صورت گیرد./876/د101/ج

ارسال نظرات