۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۹۳۷۳۲
مسئول روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار:

دوازدهمین سالگرد بزرگداشت آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار می‌شود

دوازدهمین سالگرد بزرگداشت آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار می‌شود
دوازدهمین سالگرد بزرگداشت آیت‌الله فاضل لنکرانی همزمان با ایام فاطمیه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدجواد نورموسوی مسؤول روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در نشست خبری ستاد برگزاری مراسم دوازدهمین سالگرد حضرت آیت الله شیخ محمدفاضل لنکرانی که امروز در سالن جلسات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به خدمات مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی اظهار داشت: این مرجع انقلابی، با خدمات ارزنده خود تحولاتی در جهان اسلامی ایجاد کرد و الگویی برای محققان، اندیشمندان و کسانی که درد دین داشتند، بودند.

مسئول روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به فرازی از پیام تسلیت رهبر انقلاب برای آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: مراسم بزرگداشت مرجع انقلابی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در دهه فجر، پنجشنبه 18 بهمن‌ماه سال جاری بعد از نماز مغرب و عشاء در جوار ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) در مسجد اعظم برگزار می‌شود.

وی با بیان این که برگزاری دوازدهمین سالگرد آیت‌الله فاضل لنکرانی به صورت همزمان در سراسر کشور و برخی از کشورهای جهان برگزار می‌شود، گفت: آیت الله فاضل لنکرانی از یاران صدیق و همراه امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده و از شروع نهضت تا زمان حیات در تمام عرصه‌های آن نقش اثرگذاری داشتند.

حجت الاسلام نورموسوی نقش مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی را در مرجعیت امام راحل مؤثر عنوان کرد.

مسؤول روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اهتمام مرحوم حضرت آیت الله فاضل به اقامه عزا در ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) گفت: امروز در جامعه این عالم انقلابی را به عنوان احیاگر ایام فاطمیه می‌شناسند.

وی تصریح کرد: مراسم سالگرد آیت الله فاضل لنکرانی بعد از مراسم امام راحل در سراسر کشور و برخی از کشورهای جهان برگزار می‌شود که نشانه مقبولیت این مرجع انقلابی بوده و اقبال مردم به برگزاری مراسم یادبود وی، نشانه شخصیت علمی و اثرگذاری بر مردم است.

مسئول روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که آیت الله فاضل لنکرانی یکی از مفسران برجسته علوم قرآنی است، به همایش  ملی دیدگاه‌های علوم قرآنی اشاره کرد و گفت: 13 پیش نشست برای همایش ملی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی تهران، گرگان، مشهد، قم و اصفهان برگزار شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر قریب به 700 طلبه نخبه در مدرسه علوم قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی اشتغال به تحصیل و 200 استاد برجسته حوزه علمیه قم امروز در همین مرکز اشتغال به تدریس دارند.

حجت الاسلام نورموسوی با بیان این که در دوسال اخیر 107 عنوان کتاب در مرکز فقهی به چاپ رسیده است، گفت: این عناوین مختلف از آثار محققان و اساتید این مرکز علمی و فقهی است./876/پ202/ج

 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11
ارسال نظرات