۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۹۳۷۰۹
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

تغییر اعتقادی و ترویج روحیه اشرافی‌گری مهم‌ترین رویکرد دشمن است

تغییر اعتقادی و ترویج روحیه اشرافی‌گری مهم‌ترین رویکرد دشمن است
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در حال حاضر تغییر اعتقادات و ترویج دل‌بستگی به دنیا و روحیه اشرافی گری مهم‌ترین رویکرد دشمن در تقابل با نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، به تشریح ملزومات و مقدمات نقش‌آفرینی طلاب در عرصه اجتماعی و فرهنگی پرداخت.

وی افزود: امام علی (ع) در آخرین خطبه قبل از شهادتشان می‌فرمایند: «اَوه عَلی اِخوانی الَّذینَ تَلوا القُرآن فاحکُموه، وَ تَدبروا الفُرَضَ فاقامُوه، اَحیُوا السُّنَّه و اَماتُوا البِدعه، دُعُوا لِلجهاد فَاجابوا، وَ وُثقوا بِالقائد فَاتبعوه ثُمَّ نادی بِاَعلی صوته: الجهاد الجهاد عبادَ اللَّه، ألا و إنّی مُعسکرٌ فی یومی هذا، فَمَن أراد الرَّواح إلی اللَّه فَلْیَخرجُ».

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: مولای متقیان می‌فرمایند: آه از آن بردارانم که قرآن را خواندند و آن را حَکَم قرار دادند، در واجبات اندیشیدند و با معرفت آن را برپا داشتند،‌ سنت‌ها را احیا کردند و بدعت‌ها را می‌راندند، به جهاد دعوت شدند و آن را اجابت کردند و به قائد و راهنمای خویش ایمان داشتند و از او تبعیت کردند، سپس با صدای بلند فرمود: جهاد! جهاد! ای بندگان خدا! که امروز من آماده‌ام و هر که قصد خروج الی الله دارد با من بیاید.

وی در ادامه با تشریح حدیث فوق، افزود: روحیه جهادی روحیه حرکت به سمت تکامل اعم از وضعیت جسمی و روحی است و مهم‌ترین و اولی‌ترین اثر کیمیاگری این روحیه آن است که وقتی زیر سایه معارف الهی و تربیت و تزکیه معنوی قرار گرفت آن انسان نتراشیده و نخراشیده تبدیل به یک انسان باعظمت به نام ابوذر می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: اما هنر این است که بتوانیم دور این محور بچرخیم و بمانیم، ازاین‌رو باید قبل از آن این ظرفیت را در خودمان ایجاد کنیم که جذب جاذبه و شعاع مغناطیس این گوهر گران‌بها قرار گیریم، گوهری که ابوذر خشن و بیابان‌گرد را به چنان عظمتی رساند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: در جبهه کنونی مهم‌ترین حربه دشمنان نفوذ فکری و سیاسی، تغییر در اعتقادات و رفتار دینی مردم و مأیوس کردن مردم و مسؤولان از یک‌سو و ترویج دل‌بستگی به دنیا و روحیه اشرافی گری، خستگی از راه مبارزه، ترس از هیمنه دشمن در جنگ روانی از طرف دیگر در دستور کار قرار دارد./9314/پ210/ب1

ارسال نظرات