۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۹۳۷۰۱
عضو شورای نخبگان حوزه علمیه خراسان:

اعتراضات فرانسه مقدمه فروپاشی نظام لیبرالیسم است

اعتراضات فرانسه مقدمه فروپاشی نظام لیبرالیسم است
عضو شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان گفت: اعتراضات فرانسه درواقع اعتراض به نظام سرمایه‌داری بوده و مقدمه فروپاشی لیبرالیسم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین غلام نبی گلستانی، عضو شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، دوشنبه‌شب در نشست تخصصی «انقلاب اسلامی؛ مبانی، اهداف و دستاوردها» که با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه استان در بجنورد برگزار شد، به تبیین نقش روحانیت در نظام اسلامی پرداخت.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه با اشاره به اینکه چهار دهه پیش انقلاب اسلامی ما با پیروزی خود و ایجاد نظام اسلامی غرب را به لرزه درآورد، گفت: انقلاب اسلامی نظام لیبرالیسم را دچار سردرگمی و نظام مارکسیستی و کمونیستی را دچار حیرت کرد؛ چراکه در آن زمان اندیشمندان سوسیالیسم می‌گفتند بعد از مارکسیسم مکتبی نمی‌آید، اما انقلاب ما عالم را متوجه خود و اسلام کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی باعث شد در کنار دو مکتب رایج آن زمان؛ یعنی سوسیالیسم و لیبرالیسم که مربوط به کشورهای شرقی و غربی بود خط سومی به نام خط اسلام به وجود بیاید، آن هم اسلام بر مبنای فکر و تفکر شیعی و مبتنی بر امامت که تا آن زمان سابقه نداشت.

عضو شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: البته نظام اسلامی محاسن دو مکتب لیبرالیسم و سوسیالیسم را هم در خود جای داد؛ به این معنا که خوبی‌های این دو نظام در دل نظام اسلامی گنجانده شده و معایب و مضرات آن‌ها کنار گذاشته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلستانی با اشاره به اینکه پس از چندی نظام سوسیالیسم دچار فروپاشی شد، گفت: امام راحل پیش از فروپاشی سوسیالیسم در نامه معروف خود به گورپاچف نوشت که امروز یا فردا نظام سوسیالیستی در حال سقوط است، فقط مراقب باشید بعد از سقوط این نظام فکری تحت تأثیر تمدن غرب قرار نگیرید.

وی افزود: اکنون هم باید گفت نظام لیبرالیستی غرب در حال فروپاشی است؛ به‌گونه‌ای که اعتراضات فرانسه درواقع اعتراض به نظام سرمایه‌داری بوده و امید می‌رود در همین دوران ترامپ نظام لیبرالیسم هم مانند سوسیالیسم دچار فروپاشی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلستانی تصریح کرد: بعد از فروپاشی سوسیالیسم و نظام سرمایه‌داری غربی آنچه باقی می‌ماند نظام اسلامی است و این بسیار مهم است که ما به‌عنوان پیشگامان نظام اسلامی در این راستا چگونه نقش‌آفرینی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی می‌تواند جای لیبرالیسم را بگیرد اما این مهم بدون تلاش محقق نمی‌شود و منوط به فعالیت، آگاهی و بصیرت و عملکرد ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلستانی گفت: بر این اساس روحانی امروز نباید تنها به عبا بر دوش انداختن و به مسجد رفتن دل‌خوش باشد، بلکه امروز مسؤولیت‌های فراوانی دارد که باید همه آن‌ها را در کنار هم انجام دهد تا بتوانیم به تمدن نوین اسلامی که هدف نظام و انقلاب است، دست یابیم./9314/پ310/ب1

ارسال نظرات