۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۵۹۳۶۷۹
آیت الله نمازی:

خدمت به زائران امام حسین افتخاری بزرگ است

خدمت به زائران امام حسین افتخاری بزرگ است
نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: خدمت به زائران ابا عبدالله الحسين(ع) افتخاري بزرگ است كه بايد قدردان آن بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی دوشنبه شب در همایش مدیران اجرایی موکب داران اربعین حسینی در کاشان که در سالن فیض کاشانی دانشگاه کاشان برگزار شد، گفت: کربلا و عاشورا بزرگترین سرمایه شیعیان است که دشمنان اسلام در طول تاریخ از صدر اسلام تا کنون تلاش کردند تا این سرمایه بزرگ شیعیان را نابود کنند، اما نتوانستند.

وی افزود: دشمنان اسلام نه تنها نتوانستند این سرمایه عظیم را از شیعیان بگیرند بلکه هر سال که می‌گذرد کربلا و عاشورا در حال توسعه و گسترش به سراسر جهان است که بهترین نمونه بارز و این ادعا را می‌توان حضور ده‌ها میلیونی عاشقان امام حسین (ع) در پیاده روی اربعین حسینی که سال به سال بر تعداد جمعیت آن از سراسر جهان افزوده می‌شود اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: امروز فرهنگ عاشورا و کربلا در همه جهان در حال توسعه و گسترش است و در پیاده روی اربعین نه تنها مسلمانان بلکه از همه ادیان حضور دارند تا ثابت شود ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) تاریخ ماندگار و ابدی شده است و امام حسین (ع) و کربلا و عاشورا را جهانی کرده است.

آیت الله نمازی گفت: از آیات و روایات و تجربه تاریخ اینگونه نتیجه گرفته می‌شود که نهضت حسینی و مهدوی آغاز شده و پیاده روی اربعین حسینی شروع نهضتی است که از سوی شیعیان امام حسین درحال توسعه و گسترش است و مردم جهان را به خودش جذب می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به اینکه خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) افتخاری بزرگ است، ابراز کرد: خدمتگزاران به زائران حضرت باید قدر این لباس خدمت که بر اندام آن‌ها پوشانیده شده را بدانند و متوجه باشند که این لباس افتخار بزرگی است که نصیب هرکسی نمی‌شود.

وی با اشاره به این روایت که هرکس به حرم امام حسین (ع) مشرف می‌شود افتخار مصافحه با ۱۲۴ هزار پیامبر را دارد افزود: انبیای الهی با افتخار زائران امام حسین (ع) را در آغوش می‌گیرند و برای همین است زیارت امام حسین (ع) عملی بزرگ و مقرب درگاه خدا است.

در ادامه مصطفی نوریان رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان از بافت ۲ هزار متر مربع فرش به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در کاشان برای مفروش کردن صحن حضرت زهرا (ع) خبر داد و گفت: سهم استان اصفهان برای بازسازی عتبات عالیات ۶۰ میلیارد ریال است که از این میزان ۱۵ میلیارد ریال سهم مردم شهرستان‌ها کاشان و آران و بیدگل است.

به گفته وی، سال گذشته مردم استان بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه و بازسازی اماکن مقدس اهل بیت (ع) در عراق در قالب مصالح ساختمانی، آجر و سیمان و سنگ میلگرد مشارکت داشته اند./۱۳۰۷/پ210/ب1
ارسال نظرات