۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۵۹۳۶۵۶
امام جمعه تبریز:

حضور جوانان متدین در عرصه‌های هنری ضروری است

حضور جوانان متدین در عرصه‌های هنری ضروری است
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: حضور جوانان مؤمن و متدین در عرصه‌های فرهنگی و هنری ضرورتی مهم و لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در نشست اعضای ستاد اجرایی کنگره سراسری فرهنگ و هنر سپاه در تبریز اظهار داشت: تمام تلاش متولیان برگزاری این کنگره باید در راستای تبلور شعار "ما می توانیم" در حوزه فرهنگ و هنر باشد.

وی با تأکید بر این‌که رهبر فرزانه انقلاب توجه جدی به مسأله فرهنگ و هنر در عرصه های مختلف داشته و دارد، خاطرنشان کرد: این کنگره فرصتی برای تبیین دستاوردهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی است؛ به شرطی که بتوانیم به زیباترین شکل ممکن ظرفیت های موجود و دستاوردهای نظام در این عرصه را نشان دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که حضور جوانان مؤمن و متدین در عرصه‌های فرهنگی و هنری ضرورتی مهم و لازم است، افزود: اگر بتوانیم هنر و ادبیات متعهد را در عرصه فرهنگ و هنر را تثبیت کنیم، به یقین خواهیم توانست ظرفیت های پنهان و ناشناخته را فعال کنیم.

امام جمعه تبریز خواستار خروج از نگرش دولتی در عرصه فرهنگ و هنر شد و بیان کرد: مردمی شدن فعالیت های فرهنگی و هنری موجب مشارکت حداکثری و اثرگذاری ماندگار فعالیت ها خواهد بود، تجربه نشان داده برنامه های مردمی با استقبال گسترده و با آثار ارزشمند و درازمدت همراه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به محورهای برگزاری کنگره سراسری فرهنگ و هنر سپاه گفت: سرودها و اشعار مردمی و انقلابی در طول چهل سال گذشته شور و شعور ملت ایران را نمایان کرده است، که البته این رشد و بلوغ را مدیون نگرش هنرمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که در حوزه موسیقی مشروع، انقلابی و مناسبتی شاهد تعالی این هنر پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده ایم، افزود: درعرصه رسانه و مطبوعات نیز کثرت و کیفیت مطبوعات و آزادی بیان در دوران پس از انقلاب اسلامی قابل مقایسته با قبل از انقلاب نیست.

وی با بیان این‌که ایجاد تفکر خودباوری میان مردم، ملت و تربیت نسل جوان بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام از دیگر دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی است، گفت: هویت اصلی مساجد با پیروزی انقلاب اسلامی احیا شده است، امروز شاهدیم که مساجد به کانون‌های تربیت نسل جوان مؤمن، انقلابی و هنرمند تبدیل شده اند.

امام جمعه تبریز وحدت حوزه و دانشگاه را از دیگر برکات انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: قبل از انقلاب همه این موضوعات در حاشیه قرار داشتند؛ اما امروز به موضوعات اصلی تبدیل شده‌اند، متأسفانه دستاوردهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی آنگونه که باید تبیین نشده است./935/پ203/ب1

ارسال نظرات