۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۵۹۳۶۴۹
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی:

نشست انقلاب اسلامی به روایت هنر در تبریز برگزار می‌شود

نشست انقلاب اسلامی به روایت هنر در تبریز برگزار می‌شود
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی از برگزاری نشست تخصصی انقلاب اسلامی به روایت هنر در تبریز برگزار خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست هماهنگی برنامه‌های دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور نمایندگان نهادهای مختلف فرهنگی، آموزشی و انتظامی امروز در سالن جلسات خانه فرهنگ تبریز برگزار شد.

محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در این نشست با تشریح برنامه‌های شاخص این نهاد فرهنگی و مسجدی همزمان با ایام الله دهه فجر اظهار داشت: قرار است نشست تخصصی «انقلاب اسلامی به روایت هنر» در آستانه فرا رسیدن چله انقلاب اسلامی؛ با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی برگزار شود.

وی افزود: این نشست با حضور هنرمندان شاخص و برگزیده انقلابی و ارزشی استان همراه خواهد بود که در نهایت قرار است از 8 هنرمند به انتخاب دستگاه‌های فرهنگی استان تجلیل به عمل آید، ضمن این‌که این نشست تجدید میثاق هنرمندان با آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدا خواهد بود.

هادی‌نیا برگزاری سرود انقلابی 1600 نفری دانش‌آموزان استان همزمان با لحظه ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی در 12 بهمن را یکی دیگر از برنامه‌های شاخص دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان‌شرقی برشمرد و گفت: هم اکنون گروه‌های سرود منتخب در سراسر استان تمرین‌های لازم برای اجرای برنامه‌ای فاخر در مصلاهای نماز جمعه را انجام می دهند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که تمامی گروه‌های سرود در سراسر کشور متنی واحد با آهنگی مشترک را اجرا خواهند کرد، افزود: لباس گروه‌های استان نیز متحدالشکل بوده و زیر نظر اساتید موسیقی و مربیان سرود مدارس استان آموزش خواهند دید.

وی برگزاری چهارمین جشنواره سراسری بانوی صبور را دیگر برنامه مهم دبیرخانه کانون های مساجد استان دانست و افزود: فراخوان این جشنواره نیز با محوریت شخصیت حضرت زینب(س)، بانوان فریخته انقلابی و دوران دفاع مقدس منتشر شده و قرار است به زودی مراسم اختتامیه با مشارکت نهادهای مختلف فرهنگی برگزار شود.

هادی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی در چهل سالگی خود مسیری صحیح در عرصه فرهنگ و هنر را طی می کند، اظهار داشت: دستاوردهای نظام اسلامی در این عرصه نیز قابل توجه است، چنانکه فعالیت هزاران کانون فرهنگی هنری در سراسر کشور نمونه‌ای از فعالیت جهادی و انقلابی در حوزه فرهنگ است.

وی با اشاره به این‌که دشمنان نظام امروز با ابزاری فرهنگی و رسانه‌های فراگیر به دنبال سیاه‌نمایی از دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند، افزود: عرصه هنر بهترین ابزار برای نشان دادن آرمان‌هایی است که برای تحقق آن هزاران شهید را تقدیم انقلاب کرده ایم.

گفتنی است، در ادامه این نشست مسؤول کمیته فرهنگی هنری ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در استان و همچنین نمایندگان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، شهرداری تبریز، بسیج هنرمندان، نیروی انتظامی، بسیج دانش آموزی، حوزه هنری، آموزش و پرورش، خانه مطبوعات و رسانه‌های استان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تشریح نکته نظرات خود پرداختند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات