۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۵۹۳۶۴۱
در دیدار استاندار قم مطرح شد؛

هشدار آیت الله نوری همدانی نسبت به تلاش دشمن برای هویت زدایی فرهنگی از قم

هشدار آیت الله نوری همدانی نسبت به تلاش دشمن برای هویت زدایی فرهنگی از قم
حضرت آیت الله نوری همدانی نسبت به تلاش دشمن برای هویت زدایی فرهنگی و دینی قم هشدار داد و تأکید کرد که مسؤولان باید از جایگاه رفیع قم صیانت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار بهرام سرمست استاندار جدید قم با تبریک میلاد حضرت زینب(س) به جایگاه ویژه قم اشاره کرد و گفت: قم جایگاه خاصی از نظر شرافت و خاستگاه انقلاب بودن دارد.

وی با اشاره به روایاتی درباره جایگاه شهر مقدس قم افزود: روایات فراوانی داریم که قم حرم اهل بیت(ع) است، قم شرافت بسیاری دارد و امام صادق(ع) فرمودند قم به این دلیل قم نامیده شده که با امام زمان(ع) قیام کرده و حضرت را یاری می کنند و در راه ایشان استقامت خواهند داشت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که بر اساس روایات در آخر الزمان بساط علم در قم پهن می شود و صدای اسلام از این شهر به کل جهان می رسد، اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند هر جباری که با قصد تخریب به قم نگاه کند خداوند او را مجازات می کند.

وی با تأکید بر این که قم خاستگاه انقلاب اسلامی به شمار می رود که در کل دنیا تحول ایجاد کرده است، ادامه داد: قم جایگاه ویژه ای دارد و خدمت در قم توفیق بزرگی است که باید قدردان آن بود و مسؤولان استان باید خدا را شاکر باشند که توفیق خدمت در این شهر مهم را پیدا کرده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی قم را نیازمند فعالیت ها و برنامه ریزی های عمرانی و فرهنگی دانست و ابراز داشت: ساختمان های فرسوده بسیاری در قم به ویژه اطراف حرم مطهر وجود داردکه باید برای آنها چاره اندیشی شود و تعمیر بافت های فرسوده در قم لازم است.

وی عنوان کرد: مسؤولان باید برای عمران قم برنامه های لازم را پیگیری کنند، متأسفانه فرودگاه قم ناتمام مانده و مردمی که برای فرودگاه سرمایه گذاری کردند دچار ضرر شدند که باید ساماندهی شود، در موضوع مونوریل هم سرمایه گذاری عظیمی صورت گرفت اما کار رها شده است و مردم سؤال می کنند که مونوریل چرا به وجود آمد و چرا به نتیجه نرسید، مسؤولان باید جوابگوی این سؤالات باشند.

این مرجع تقلید با تأکید بر توجه ویژه مسؤولان به مسائل فرهنگی در قم خاطرنشان کرد: قم حرم اهل بیت(ع) و خاستگاه انقلاب است از این رو دشمن تلاش می کند که هویت دینی و فرهنگی قم را تغییر دهد، باید در برابر خواسته های شوم دشمنان مقاومت کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که دشمن بر آن تمرکز دارد ترویج بد حجابی و بی حجابی در قم است تا هویت دینی قم را دچار خدشه کنند، هویت فرهنگی قم بسیار مهم است و مسؤولان باید از آن صیانت کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به فرازهایی از نامه امیرمؤمنان به مالک اشتر، این نامه را منشور حکومت دانست و برای استاندار جدید قم آرزوی موفقیت و توفیق کرد./1323/پ202/ق

ارسال نظرات