۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۹۳۶۳۲
امام جمعه شیروان:

بهبود معیشت عامه مردم اولویت دولت و مجلس باشد

بهبود معیشت عامه مردم اولویت دولت و مجلس باشد
امام جمعه شیروان با اشاره به تأکیدات اخیر رهبری، گفت: باید بهبود معیشت عامه مردم مهم‌ترین اولویت دولت و مجلس در بودجه‌بندی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان، بعد از ظهر امروز در نشست با مسؤولان این شهرستان، قناعت کردن و دوری از حرص و طمع را از نشانه‌های جامعه ایمانی دانست و اظهار داشت: حریص همیشه فقیر است ولو مالک دنیا باشد.

وی در ادامه با اشاره به وجود برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور، خطاب به مسؤولان، اضافه کرد: سزاوار است مسؤولان و متولیان امور کشور هشدارها و تذکرات رهبر بزرگوار را جدی گرفته و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و استفاده از ظرفیت‌های مادی و انسانی و نیروی جوان داخلی را اولویت کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام کوثری ادامه داد: رهبر انقلاب چند روز پیش در دیدار با مردم قم یکی از مهم‌ترین مسائل داخلی را معیشت مردم عنوان کردند؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود دولت و مجلس با توجه به شرایط امروز کشور معیشت عامه مردم را در نظر بگیرند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان گفت: در این زمینه یکی از نکات مهم بودجه‌بندی در کشور است که باید نمایندگان مجلس در این روند وضعیت استان‌های محروم را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مورد بحث در تصویب بودجه به گواه کارشناسان فن موضوع سهم بودجه شرکت‌های دولتی است، تصریح کرد: دولت نباید شرکت‌های دولتی را آن‌قدر سیر کند که سر از اختلاس و حقوق‌های نجومی دربیاورد و دود تورم و گرانی به چشم مردم برود.

حجت‌الاسلام کوثری با اشاره به اینکه نکته بعدی سهم استان‌ها در نحوه تقسیم بودجه است، خاطرنشان کرد: خراسان شمالی استانی محروم و مرزی بوده و درزمینه محرومیت استان ماقبل آخر کشور محسوب می‌شود به‌گونه‌ای که تاکنون از توسعه شایسته و بایسته فاصله داشته است.

وی افزود: در همه شهرها و بخش‌های مختلف استان پروژه‌هایی که بر روی زمین‌مانده وجود دارد؛ به همین دلیل نیاز است در بودجه‌بندی به مناطق محروم و توسعه‌نیافته نگاه ویژه‌ای شود تا مردم حتی‌الامکان در شهر و دیار خودکار و زندگی کنند تا مشکلات دیگر به وجود نیاید.

امام جمعه شیروان در خاتمه با اشاره به اینکه خدمات و برکات نظام مقدس اسلامی در مقایسه با کاستی‌ها و ضعف‌های موجود بسیار بیشتر و باارزش‌تر است، بر حفظ ارکان انقلاب اسلامی و مقابله با شایعه‌پراکنی از سوی رسانه‌های بیگانه تأکید کرد./9314/پ310/ب1

ارسال نظرات