۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۹۳۵۷۲

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
آغاز احداث مدرسه علمیه برادران سرایان، «نان محلی برکات زینبی» در بشرویه و تجلیل از مادران رزمنده مدافع حرم عناوین اخبار خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، احداث حوزه علمیه امام رضا (ع) سرایان، با اعتبار 80 میلیارد ریال و با ظرفیت پذیرش 240 طلبه به عنوان بزرگ ترین پروژه فرهنگی سرایان از طرف آستان قدس رضوی در این شهرستان کلید خورد.

امام جمعه سرایان در آیین کلنگ زنی احداث این پروژه فرهنگی با قدردانی از توجه تولیت آستان قدس رضوی، اجرای این پروژه فرهنگی را سبب رونق در عرصه های فرهنگی و اجتماعی سرایان توصیف کرد که به عنوان یک ضرورت در کنار دانشگاه های موجود شهرستان به منظور تکمیل رسالت های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی فعال خواهد بود.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین نجمی پور، اعتبار منظور شده برای احداث این پروژه معادل کل منابع دو سال شهرستان است.

«نان محلی برکات زینبی» در بشرویه

همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س)، جشنواره بزرگ «نان محلی برکات زینبی» در بشرویه با همت 50 نفر از بانوان این شهرستان برگزار شد.

مسئول ستاد عتبات عالیات بشرویه در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره بزرگ «نان محلی برکات زینبی» اقدامی خداپسندانه از سوی بانوان مومن و ولایت مدار این شهرستان به منظور کمک به ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلی بود.

حجت الاسلام حدادیان افزود: در این طرح ۵۰ نفر از بانوان با بیش از 700 کیلو گرم آرد، نان پخته را در بسته بندی نان های محلی بشرویه آماده و به مردم عرضه کردند.

تجلیل از مادران رزمنده مدافع حرم در ارسک

به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب (س) و بزرگداشت روز پرستار در مجتمع عباسیه ارسک از مادران مدافع حرم این بخش قدردانی شد.

در این مراسم از پرستاران شاغل در ارسک به مناسبت روز پرستار توسط بسیجیان پایگاه یاس نبی تجلیل شد.

همچنین به همین مناسبت آیین جشن تکلیف فرشتگان آسمانی دبستان بنت الهدی نیز برگزار شد، در این مراسم که با حضور اولیای دانش آموزان و جمعی از مسئولان ارسک برگزار شد، دانش آموزان با قرائت قرآن، شهادتین، پیمان نامه و اجرای برنامه های متنوع؛ اولین بهار تکلیف خود را جشن گرفتند.

عطرافشانی آستان امامزادگان فردوس

در فضایی روحانی و معنوی ضریح مطهر امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم از نوادگان حضرت امام موسی بن جعفر(ع) توسط امامان جمعه فردوس و باغشهر اسلامیه، فرماندار فردوس و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه غبارروبی و عطرافشانی شد.

در این مراسم که جمع زیادی از اقشار مختلف مردم شهرستان حضور داشتند، جمع نذورات 190میلیون ریال اعلام شد.

همچنین به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آستان مقدس امامزاده اسماعیل خشکان نیمبلوک نیز با حضور جمعی از مسئولان غبارروبی شد.

همچنین در این مراسم از 15 پرستار، ماما، بهورز و دکتر که در هفت روستای دهستان کرغند به مردم خدمات ارائه می دهند، قدردانی شد./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات