۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۹۳۵۷۰
مسؤول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های مساجد آذربایجان غربی:

اعضای کانون های مساجد از مبارزان جبهه فرهنگی انقلاب محسوب می شوند

اعضای کانون های مساجد از مبارزان جبهه فرهنگی انقلاب محسوب می شوند
حجت الاسلام بیگی گفت: اعضای کانون های مساجد از مبارزان جبهه فرهنگی انقلاب محسوب می شوند که در سنکر مساجد تلاشی بی وقفه دارند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اباذر بیگی، مسؤول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش استان، ضمن تاکید بر جایگاه نوجوانان و جوانان در پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از ظرفیت های مهم فرهنگی نظام است و اعضای این کانون ها از مبارزان اصلی جبهه فرهنگی با دشمنان انقلاب به شمار می آیند.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی بدلیل هم مرز بودن با 3 کشور، دروازه ورودی ایران به اروپا در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارد.

حجت الاسلام بیگی با بیان اینکه جنگ در جبهه فرهنگی بسیار ظریف و دشوار است، تصریح کرد: یک هزار و 200 کانون فرهنگی و هنری در مساجد این استان هم پای بسیج مشغول انجام کارهای فرهنگی هستند.

وی افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی جز 5 استان برتر کشور از حیث تعداد کانون و فعالیت کانون ها بوده و امسال در طرح اوقات فراغت به عنوان استان برتر مورد تجلیل قرار گرفت.

حجت الاسلام بیگی تصریح کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد دارای پتانسیل های قوی برای انجام کارهای فرهنگی بوده و تا به امروز برنامه های شاخص بسیاری را در کارنامه خود دارد ولی متاسفانه در زمینه هنری نیاز به توجه و تعامل با سازمان های متولی فرهنگ و هنر است تا بتواند برنامه های خوبی را برگزار کند.

وی تصریح کرد: نبود اتحاد بین متولیان فرهنگی و کمبود برنامه های مفید هنری در جامعه باعث فقر فرهنگی می شود و تا زمانی که شاهد جزیره ای عمل کردن سازمان های فرهنگی و نبود هم افزایی و همکاری ما بین این نهاد باشیم دشمن به ما ضربه خواهد زد.

مسؤول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، به طرح سرود سراسری 40 هزار نفری کانون های مساجد سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این طرح بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب در در راستای احیای موسیقی انقلابی، در سالروز ورود امام خمینی (ره) به وطن و آغاز دهه فجر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام بیگی خاطر نشان کردند: سهمیه استان در این طرح یک هزار و 600 نفر بوده که سهم مرکز استان از این تعداد 200 نفر است.

وی ادامه داد: این برنامه برای تبدیل شدن به یک برنامه شاخص هنری و فرهنگی نیازمند تعامل بین سازمان ها است که آموزش و پرورش بدلیل داشتن نیروهای انقلابی بهترین نهاد برای این برنامه است.

ابراهیم محمدی، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: تبادل فرهنگی بین نهادها برای تبلیغ نظام مقدس جمهوری اسلامی از بهترین کارهاست که فعالیت های فرهنگی و هنری بدلیل کمبود در جامعه میتواند بسیار مفید باشد.

این مسؤول ادامه داد: نبود برنامه های خوب فرهنگی در جامعه باعث نفود دشمن شده که باید با دید کارشناسی به مسائل و دانستن نیاز جامعه و با ایجاد برنامه های پرمخاطب مقابل دشمن ایستاد.

محمدی در ادامه با بیان اینکه رویکرد برنامه های آموزش و پرورش تربیتی است، افزود: مسجد بعنوان سنگر انقلاب می تواند بهترین مکان برای انجام برنامه های فرهنگی و تربیتی باشد که تعامل با کانون های فرهنگی و هنری مساجد می تواند این مهم را با بهترین صورت ممکن به نتیجه برساند.

وی در آخر با اشاره به تفاهم نامه فی ما بین معاونت فرهنگی آموزش و پرورش و کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، گفت: پیوند میان مسجد و مدرسه از الویت های آموزش و پرورش است و ما از تمامی برنامه های مشترک استقبال کرده و بیشترین همکاری را در جهت به ثمر رساندن آرمان های انقلاب اسلامی خواهیم داشت.

ارسال نظرات