۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۹۳۵۶۹

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
راه اندازی تئاتر بچه‌های مسجد، درخشش عکاس بجنوردی در جشنواره خیام و گسترش نیکوکاری از ‏طریق نماز جمعه عناوین اخبار خراسان شمالی است.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، رییس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: اجرای عمومی دومین دوره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد تا ۲۳ اسفند ماه امسال در سطح مساجد پنج شهرستان خراسان شمالی برگزار می شود.

وحید نمازی با بیان اینکه تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ دی ماه جاری آغاز و به مدت ۳۵ روز ادامه دارد، اظهار کرد: دومین دوره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد شامل ۹ اثر نمایشی اسطوره، سحر عاشقی، منوره های سیاه، اسم شب، فریاد خاموش، خیلی سخت، سیرت نماز، منم مصیب و عتیقه است.

نمازی افزود: تئاتر بچه‌های مسجد که به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار شده با اجرای نمایش اسطوره در شهرستان فاروج آغاز شد.

وی تصریح کرد: این مجموعه تئاترها در سطح ۳۶ مسجد در شهرستان های بجنورد، فاروج، آشخانه، گرمه و جاجرم  پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

درخشش عکاس بجنوردی در جشنواره بین المللی خیام

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، امید شکری عکاس بجنوردی در ششمین جشنواره بین المللی عکس «خیام» موفق به دریافت لوح تقدیر از سوی هیئت داوران این جشنواره شد.

ابوالحسن حیدری، با بیان اینکه این دوره از جشنواره در ٦ بخش با موضوعات آزاد تک رنگ، آزادرنگی، شهر، خلاق، گردشگری و تلفن برگزار شده است، گفت: ۱۴۰۸ شرکت کننده با ۱۳۴۰۹ عکس از۵۰ کشور در این جشنواره شرکت کردند.

وی با بیان اینکه برای بخش نمایشگاهی این جشنواره ١٢٢ اثر انتخاب شده است، اظهار کرد: در میان این آثار اثر امید شکری از عکاسان به نام خراسان شمالی هم به چشم می خورد.

گسترش فرهنگ نیکوکاری از طریق تریبون نماز جمعه خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی به گسترش فرهنگ نیکوکاری از طریق تریبون نماز جمعه در سطح استان تأکید کرد.

مجید الهی راد در دیدار با امام‌جمعه شهرستان اسفراین، جایگاه امام‌جمعه را پشتوانه محکم برای حمایت از کمیته امداد دانست و افزود: بخشی از پیشرفت‌های کمیته امداد در خدمت‌رسانی به محرومان مرهون خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه است.

وی با اشاره به نگاه ویژه کمیته امداد نسبت به ارتقاء معیشت مردم و توانمندسازی محرومان گفت: این نهاد در تلاش است با ایجاد اشتغال پایدار در بین نیازمندان تحت حمایت زمینه توانمندی اقتصادی و فکری این افراد را فراهم کند.

کمیته امداد حق بزرگی بر گردن نظام دارد

امام‌جمعه شهرستان اسفراین در دیدار با مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی، گفت: کمیته امداد حق بزرگی بر گردن نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

حجت الاسلام قدیر محمدیان تقویت امنیت جامعه را نیز از دیگر فعالیت‌های مهم کمیته امداد برشمرد و افزود: نهاد کمیته امداد موردتوجه حضرت امام (ره) بوده و هم‌اکنون نیز موردتوجه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد.

وی بحث اشتغال‌زایی مددجویان و توانمندسازی اقتصادی و فکری این افراد را امری ضروری برشمرد و افزود: موفقیت کمیته امداد زمانی است که با توانمندسازی تعداد مددجوها را کم کند.

وی بابیان اینکه کمیته امداد یکی از ثمرات بزرگ انقلاب اسلامی است و کار در کمیته امداد یک توفیق الهی و امری مقدس است، اظهار کرد: بالاترین عبادت خدمت به محرومان است./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات