۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۹۳۵۴۱
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی:

تبلیغ، ترویج و توسعه معارف از وظایف ذاتی حوزه است

تبلیغ، ترویج و توسعه معارف از وظایف ذاتی حوزه است
حجت الاسلام روشن تن گفت: تبلیغ، ترویج و توسعه معارف قرآن و اهل بیت(ع) از وظایف ذاتی و شئوناتی است که بر اساس حکومت اسلامی در اختیار حوزه های علمیه و روحانیت است.

حجت الاسلام اسماعیل روشن تن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیاز به حوزه های علمیه افزایش یافته به همین دلیل حکومت اسلامی زمینه ایجاد فعالیت مستقیم برای حوزه های علمیه و روحانیت را فراهم می کند.

وی ادامه داد: مهمترین خدمت حوزه های علمیه بعد از انقلاب به نظام اسلامی شکل گیری و جریان سازی بستر انقلاب بوده است.

ایفای نقش روحانیت در تمام صحنه ها

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی تصریح کرد: انقلاب اسلامی بلافاصله بعد از پیروزی با جنگ نابرابر مواجه شد ولی روحانیت همواره در صحنه های مختلف هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند و توانسته اند نقششان را به درستی ایفا کنند.

حجت الاسلام روشن تن با اشاره به اهمیت استقلال و آزادی در کشور اظهار کرد: حضرت امام (ره) به موضوع استقلال و آزادی تاکید داشته و سفارش کرده بود.

وی حوزه های علمیه در اجتماعات مردمی را همراه با مردم دانست و افزود: اگر حوزه های علمیه مانند گذشته نسبت به آرمان های انقلاب توجه داشته باشد و حتما نیز این گونه است و همچنین پشتیبان ولایت فقیه باشد هیچ آسیبی به کشور نخواهد رسید.

کارآمدتر شدن نظام اسلامی با حضور فعال حوزه های علمیه

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی با بیان این که نخستین مولفه بصیرت پشتیبانی از آرمان های حضرت امام خمینی(ره) و ولایت فقیه است، تاکید کرد: اگر نظام بخواهد ثابت قدم بماند باید از ولی فقیه جدا نشود اگر ولایت فقیه حمایت نشود و مسیر حوزه منتهی به ولایت نشود حوزه و کشور دچار آسیب خواهد شد.

حجت الاسلام روشن تن اضافه کرد: برای کارآمدتر شدن نظام اسلامی عرصه هایی که حوزه های علمیه می توانند خود را نشان داده و حضور فعال داشته باشد تا کارآمدی نظام دیده شود عرصه هایی مانند فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

وی گفت: برای مثال در عرصه اقتصاد اگر موضوع بانک ها حل شود و نگرانی ها و فشارهایی که مردم در این زمینه متحمل می شوند حل شود کارآمدی نظام نشان داده می شود و در این زمینه حوزه ها نیز می توانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی با بیان این که اگر حوزه های علمیه را از نظام اسلامی جدا فرض کنیم مسیر انقلاب معلوم نخواهد بود به کدام مسیر حرکت می کند، افزود: افراد قانون گذار اگر بخواهند دوباره به مسائل حوزه های علمیه نگاهی داشته باشند حتما باید با نگرش مناسبی در اسناد راهبردی نقش حوزه را برجسته تر کنند.

وی با اشاره به اینکه مربیان تربیتی اصلی ترین میراث فرهنگی کشور هستند، اظهار داشت: مربیان تربیت کننده نسل آینده هستند و در واقع آینده فرهنگی و علمی کشور را رقم خواهند زد./935/ت310/ب1

ارسال نظرات