۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۵۹۳۵۱۷
استاندار آذربایجان‌شرقی:

هیچ مسؤولی حق شکایت از رسانه‌ها را ندارد

هیچ مسؤولی حق شکایت از رسانه‌ها را ندارد
پورمحمدی گفت: اگر رسانه‌ها مطالبات مردم استان را بیان نکنند، مسؤولان نمی‌توانند در پیگیری آن نیازها اقدامات جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدرضا پورمحمدی، استاندار جدید آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار با اعضای هیأت مدیره و بازرسان تشکل‌های صنفی مطبوعات استان اظهار داشت: جامعه توسعه یافته نیازمند انسان‌هایی آگاه و فهیم است که رسالت خطیر آگاهی‌بخشی بر عهده رسانه‌ها است.

وی با بیان این‌که نیازمند شفافیت در عملکرد‌ها از سوی قوای سه گانه هستیم، افزود: اگر شفافیت حاکم باشد، بسیاری از تخلف‌ها را شاهد نخواهیم بود و رسانه‌ها نیز به سادگی می توانند به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسؤولان به وظیفه ذاتی خود عمل کنند.

پورمحمدی با تأکید بر این‌که رسانه‌ها نقش مهمی در توسعه جوامع دارند، خاطرنشان کرد: بنده نه به کسی بدهکارم، نه وابسته به جناحی هستم و نه به واسطه کسی روی کار آمده‌ام، اگر رسانه‌ها مطالبات مردم استان را بیان نکنند، مسؤولان نمی‌توانند در پیگیری آن نیازها اقدامات جدی داشته باشند.

استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار ایجاد فضای امید به آینده و نشاط از سوی رسانه ها شد و گفت: باید فضای یأس و ناامیدی به واسطه رسانه ها شکسته شود و نقد منصفانه از عملکرد مسؤولان صورت گیرد، البته میان نقد منصفانه و سیاه‌نمایی تفاوت‌هایی وجود دارد که باید نسبت به آن آگاه بود؛ بارها تأکید شده که هیچ مسؤولی حق شکایت از رسانه‌ها را ندارد.

همچنین مرتضی شفیعی، مدیر خانه مطبوعات آذربایجا‌ن‌شرقی در سخنانی با اشاره به برخی از مشکلات و معضلات جامعه خبری استان اظهار داشت: از استاندار جدید آذربایجان‌شرقی که شخصیتی دانشگاهی و علمی دارد، انتظار می رود، پژوهش های دانشگاهی در عرصه های مختلف که سال‌ها در قفسه‌های مراکز آموزش عالی خاک می خورند؛ را در عرصه مدیریتی و اجرایی؛ عملیاتی کند.

وی خواستار تعامل حداکثری میان شورای روابط عمومی استان و تشکل‌های صنفی مطبوعات جهت انعکاس دستاوردهای نظام اسلامی ایران در چهلمین فجر انقلاب شد و افزود: مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی بهتر است اهالی رسانه را محرم خود بدانند و استاندار آذربایجان‌شرقی با مسؤولان خبرنگارگریز برخورد جدی داشته باشد.

شفیعی با ارایه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های خانه مطبوعات استان یادآور شد: معاونت مطبوعاتی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نهاد بالادستی حوزه رسانه در کشور؛ 16 تکلیف و رسالت ذاتی خود را در ابلاغی جدید به خانه مطبوعات سراسر کشور تفویض کرده که انتظار داریم تک تک این موارد در استان آذربایجان‌شرقی نیز پیگیری و اجرایی شوند.

مدیر خانه مطبوعات آذربایجا‌ن‌شرقی افزود: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه وابسته به معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و همچنین خانه‌های مطبوعات به لحاظ قانونی تنها مرجع رسمی ارایه آموزش و مهارت‌های حوزه رسانه در کشور شناخته می‌شوند که لازم است در این زمینه نیز ساماندهی لازم صورت گیرد.

وی خواستار اخذ مجوز و راه‌اندازی دانشکده خبر در تبریز شد و افزود: ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی، راه‌اندازی موزه مطبوعات، بیمه اهالی رسانه، تذکر جدی به مدیران خبرنگارگریز و همچنین پیگیری معضلات مربوط به مطبوعات و رسانه‌های کاغذی از جمله مسائلی است که نیازمند پیگیری و مساعدت استاندار آذربایجان‌شرقی می باشد.

همچنین در این نشست نمایندگان دیگر تشکل‌های صنفی مطبوعات نیز در سخنانی جداگانه به ارایه نکته نظرات و طرح مشکلات و پیشنهاد خود پرداختند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات