۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۵۹۳۵۰۴
امام جمعه تبریز:

پیشرفت‌های پزشکی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب است

پیشرفت‌های پزشکی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پیشرفت در حوزه درمان و علوم پزشکی را از افتخارات 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار مسؤولان نظام صنفی پرستاری استان و هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: شغل پرستاری حرفه ای بسیار ارزشمند و در عین حال حساس است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: اگر شاغلان در این بخش از اخلاق اسلامی برخوردار باشند در روحیه و سلامت بیمار تاثیر بالایی خواهد گذاشت به همین جهت لازمه شغل پرستاری داشتن اخلاق اسلامی است.

وی با اشاره به سالروز نام گذاری ولادت حضرت زینب س به نام روز پرستار گفت: تقویت روحیه زینب گونه در میان پرستاران و الگوگیری از اسوه صبر و استقامت حضرت زینب پرستاران را در شغل خود به موفقیت نزدیک خواهد کرد.

امام جمعه تبریز همچنین در این دیدار پیشرفت در حوزه درمان و علوم پزشکی را از افتخارات 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: قبل از انقلاب در کشوری به قدری کمبود پزشک وجود داشت که در مراکز درمانی ما از پزشکان خارجی استفاده می شد اما امروزه در این زمینه به قدری پیشرفت کرده ایم که در همین تبریز پیوند قلب انجام می گیرد.

صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این نشست گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز 25هزار نفر کارکنان دارد که 24 هزار نفر به صورت مستقیم ارایه خدمات به مراجعان می کنند، در استان 6 هزار و 500 پرستار فعالیت دارند که هرلحظه در خدمت بیماران هستند و حتی خیلی ها به علت فشردگی کاری مرخصی هم نمی توانند بروند.

وی گفت: براساس برآورد ها سال گذشته حدود 410 هزار نفر در بیمارستانهای علوم پزشکی تبریز بستری و از خدمات پرستاری استفاده کرده اند./935/د103/ب1

ارسال نظرات