۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۹۳۴۸۷
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه خواهران:

اتحاد ادیان الهی زمینه‌ساز صلح جهانی است

اتحاد ادیان الهی زمینه‌ساز صلح جهانی است
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: همه ادیان الهی باید در کنار هم قرار بگیرند تا وعده الهی برای صلح جهانی محقق شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، خانم معصومه ظهیری در دیدار با پروفسور دولهوگ رئيس مرکز تعالیم مسیحیت فرانسه که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد بیان کرد: قرآن کریم اسلام را به‌عنوان دینی الهی و برگزیده شده برای جهانیان عنوان می‌کند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه رسالت همه ادیان الهی این است که کرامت انسانی را به‌حداعلای خود برسانند اظهار کرد: به عقیده ما حضرت عیسی(ع) بنده و برگزیده خداوند متعال است و حضرت مریم(س) مادر ایشان نیز بنده‌ای پاک‌دامن و پاکیزه و عابده بودند که توفیق مادری این پیامبر گرامی را کسب کردند.

وی با بیان اینکه پیام‌های آسمانی مشترک میان ادیان الهی وجود دارد، افزود: به عقیده ما خداوند متعال در آفرینش انسان و احکام دینی به تمام ابعاد وجودی او توجه کافی داشته و در مسائلی مانند ترک ازدواج میان طلاب با مسیحیت اختلاف‌نظر داریم، چراکه به عقیده ما با نیازهایی که خداوند متعال در فطرت انسان نهاده است نباید مقابله کرد.

ظهیری با تأکید بر ضرورت توجه به اتحاد ادیان الهی و ابراهیمی تصریح کرد: همه ادیان الهی باید در کنار هم قرار بگیرند تا وعده الهی برای صلح جهانی محقق شود، مردم دنیا امروز به دلیل دوری از دستورات خداوند متعال با مشکلات زیادی روبرو هستند.

در ادامه این نشست خانم فریده داودی با بیان اینکه به عقیده ما باب علم هیچ‌گاه بسته نمی‌شود اظهار کرد: به همین دلیل در مدارس ما علاوه بر آموزش به بخش پژوهش نیز اهمیت ویژه‌ای داده شده و شیعه دارای فقهی پویا است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: به عقیده ما آموزه‌های دین اسلام که از پیامبر اکرم(ص) به ما رسیده در همه زمان‌ها قابل‌بررسی است، ما برای تفکر و تعمق در منابع دینی اهمیت زیادی قائلیم و به همین دلیل بسیاری از طلاب خواهر پس از فارغ‌التحصیل‌ شدن به پژوهش در عرصه‌های مورد نظر خود روی می‌آورند.

داودی با بیان اینکه همان‌گونه که پیامبر اکرم(ص) برای خود هیچ تفاوتی با بقیه قائل نبود ما نیز طلاب را از جهت قوانین مانند همه افراد جامعه می‌دانیم اظهار کرد: حدود ۱۰۰ هزار نفر طلبه در سطح دو، ۱۱ هزار نفر در سطح سه و حدود ۵۰۰ نفر در سطح چهار حوزه‌های علمیه خواهران تحصیل می‌کنند. /924/د103/ج

ارسال نظرات