۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۵۹۳۴۶۷
معاون اول رییس جمهور در کاشان:

گاهی ناخواسته در زمینی بازی می‌کنیم که آمریکایی‌ها ترسیم کرده اند

گاهی ناخواسته در زمینی بازی می‌کنیم که آمریکایی‌ها ترسیم کرده اند
معاون اول رییس جمهور گفت: گاهی ناخواسته در زمینی بازی می‌کنیم که آمریکایی‌ها ترسیم کرده اند و در این شرایط سخت به دنبال برجسته کردن نقاط منفی هستیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، اسحاق جهانگیری که برای افتتاح چند طرح وزارت نیرو به کاشان سفر کرده بود پیش از ظهر امروز در دانشگاه کاشان گفت: مسیر توسعه کشور با سرعت در حال انجام است و روند کار‌های در حال اجرا و اقداماتی که در توسعه فیزیکی کشور در حال انجام است امیدوار کننده است.

وی افزود: کار‌های انجام شده به معنای این نیست که هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد، به مشکلات کشور واقف بوده و شرایط فعلی را شرایط دشواری می‌دانیم، اما با فضل الهی و همت مدیران کشور و با تدبیر همه امور، این شرایط دشوار را با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت.

به گفته وی، اگر بخواهیم همیشه سیاهی‌ها را نشان دهیم و از بیان اتفاقات مهمی که در کشور رخ می‌دهد خودداری کنیم انصاف نیست.

جهانگیری ادامه داد: با اقداماتی که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند یکی از برنامه‌ها و اصلی‌ترین اهدف آمریکایی‌ها در شرایط فعلی مأیوس کردن مردم نسبت به آینده کشور و نظام است چرا که اگر مردم به ویژه اگر نسل جوان احساس کنند آینده روشنی در نظام و کشور ندارند، طبیعی است که دست به اقدامات و حرکاتی بزند.

به گفته وی، گاهی اوقات ناخواسته در زمینی بازی می‌کنیم که آمریکایی‌ها ترسیم کرده اند و تصور می‌کنیم اکنون که مردم درشرایط سخت و دشواری قرار دارند چرا ما بیشتر از بقیه نقاط منفی را برجسته نکنیم و اعلام نکنیم کشور با چه مسائل و مشکلاتی روبرو است.

جهانگیری گفت: زمانی برای انسان دردآور و نگران کننده است که مجموعه‌ای از مطالب دروغ و خلاف واقعی از زبان یک مسؤول و مقام در نظام گفته شود و از رسانه‌های مختلف حتی از رسانه سراسری کشور منتشر شود و مردم تصور کنند فساد کشور را فرا گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود همه مشکلات پیش رو و همه دشمنی ها، اگرنگاه منصفانه‌ای داشته باشیم متوجه خواهیم شد به نتایج مثبتی رسیده ایم.

جهانگیری ادامه داد: آمریکا قصد داشت نفت ایران را متوقف کند، اما نتوانست و صادرات نفت ایران در حال انجام است، آن‌ها قصد جلوگیری از واردات کالا به کشور را داشتند، اما واردات مورد نیاز به کشور در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه، امروز آمریکایی‌ها برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران درمانده و مستاصل شده اند و نمی‌دانند با ایران چکار کنند، گفت: آمریکایی‌ها برای مقابله با ایران یک جنگ اقتصادی نابرابر و واقعی راه انداختند و نزدیک به ۸ ماه است با وجود همه فشار‌های اقتصادی و تهدید و تطمیع شرکت‌ها برای عدم رابطه اقتصادی با ایران موفق نبوده اند.

معاون اول رییس جمهور گفت: امروز باید روش‌های گوناگون را برای اداره کشور و اشتغال و زندگی مردم رونق اقتصادی را مدیریت کنیم و آمریکایی‌ها را سرجای خودشان بنشانیم که یکی از راه‌های آن اجرای طرح و پروژه‌هایی است که در همه بخش‌ها در حال انجام است.

لازم به توضیح است، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برای افتتاح و بهره برداری از دو طرح صنعتی و زیربنایی، واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان، بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کاشان و بازدید از کارخانه هامون نایزه کاشان تولید کننده چدن نشکن پیش بینی شده است./۱۳۰۷/پ202/ق
ارسال نظرات