۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۵۹۳۴۱۰
حجت الاسلام حاجی ابراهیمی:

طلاب نقش مهمی در تبیین مسائل فرهنگی زائران عتبات دارند

طلاب نقش مهمی در تبیین مسائل فرهنگی زائران عتبات دارند
مسؤول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در تهران گفت: حوزه علمیه خواهران یکی از عناصر موثر در تبیین مسائل فرهنگی زائران در عتبات عالیات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام حاجي ابراهيمي مسؤول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در تهران در دیدار عصر شنبه با اعضای کمیته فرهنگی آموزشی اربعین که در محل دفتر بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، در تبیین اهداف و نیاز ورود طلاب حوزه علمیه خواهران در حوزه مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: يكي از اهداف و نيازهاي ورود طلاب خواهر به اين مساله آموزش چهره‎به‎چهره مردم و بانوان خصوصا، فرهنگ‎سازي در حوزه اربعين و ارائه نكات ضروري در حوزه معارف شبهات و مسائل فرهنگي زائران در عتبات است.

مسؤول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در تهران تاکید کرد: آنچه كه كاملا روشن است خواهران طلبه، اساتيد، مبلغين و پژوهش‎گران حوزه با عموم مردم سروكار دارند و به شكل‎هاي مختلف مي‎توانند اين مسائل را بدون واسطه به مردم منتقل كنند همان مطالبي كه شايد رسانه عمومي نتواند به صراحت آن را بيان كند.

اربعین فرصت ارتقای مبانی معرفتی است

استاد حوزه علمیه یادآور شد: اربعين يك فرصتي است كه مي‎توان حوزه معرفتي و اخلاقي را نسبت به ائمه طاهرين بيان كرده و به عنوان يك فرهنگ عمومي زمينه سازي كنيم.

وی در پایان ابراز کرد: نسبت به فراخوان‎هاي ديگر ما فقط اعلام عمومي مي‎كنيم ولي در حوزه مي خواهيم كار علمي و روشمند و متمركز انجام بدهيم که از ابتدا هم آغاز خواهيم كرد چون تاكنون چنين كاري نشده است و ما با فراخوان موضوعات كار خود را شروع مي‎كنيم. 

گفتنی است حجت اسلام والمسلمین كبيريان مديرحوزه علميه خواهران استان تهران، حجت الاسلام حاجی ‎ابراهیمی مسؤول كميته فرهنگی آموزشی اربعين استان تهران، سرکار خانم رياضی مسؤول كارگروه خواهران كميته فرهنگی استان تهران، كريم زاده معاون فرهنگی حوزه علميه خواهران، پورحمزه مسؤول پژوهش حوزه علميه خواهران و آقای علی اكبری از بعثه مقام معظم رهبری منطقه تهران در این نشست حضور داشتند./811/پ203/ب1

ارسال نظرات