۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۵۹۳۳۸۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

حضرت زینب مشرف به اسرار قرآن بودند

حضرت زینب مشرف به اسرار قرآن بودند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زینب(س) عالمه ‌ای غیر معلمه بودند، گفت: حضرت زینب(س) به حقایق و اسرار قرآن اشراف داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) در مسجد رسول اکرم(ص) برگزار شد، گفت: قرآن کریم به فرموده پیامبر عظیم شان اسلام سفره خداست.

وی افزود: نعمتهای معنوی پروردگار بر سر این سفره به صورت کامل و جامع قرار داده شده و چیزی که انسان برای دنیا و آخرت خود نیاز دارد می تواند در این سفره بیابد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استفاده از نعمت های این سفره را در گرو وجود معلم و آموزگار دانست و ابراز کرد: انسان در هر پست و مقامی که قرار دارد برای آن که بتواند به حقایق قرآن پی ببرد باید به معلم این کتاب رجوع کند و خداوند پیامبراسلام را نخستین معلم این کتاب آسمانی قرار داد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند قرآن و کل معانی و حقایق قرآن را بر قلب نازنین پیامبر نازل کرد اظهار داشت: خداوند حقیقت غنی و ملکوتی قرآن را بر قلب ایشان نازل فرمودند و آن حقیقت معنوی را با لباس الفاظ از طریق حضرت در اختیار بشر قرار داد.

وی با تاکید براینکه انسان از طریق الفاظ نمی تواند حقایق، لطائف، اسرار و اشارات قرآن کریم را درک کند، عنوان کرد: بدون پیامبراسلام قرآن فهیمده نمی شود کسانی که پیرو مکتب اهل بیت(ع) هستند می دانند که مفسران واقعی قرآن کریم پیامبر و اهل بیت(ع) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: کسی می تواند تفسیر قرآن بگوید که به نظر و رای خداوند اشراف داشته باشد بنابراین تنها پیامبر و اهل بیت(ع) به آرای خداوند آگاه هستند؛ بنابراین امت معلم قرآن نیستند.

استاد حوزه علمیه با استناد به کلام رسول خدا نجات انسان را در گرو تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) دانست و گفت: اگر انسان ها به سراغ قرآن بدون اهل بیت(ع) بروند به طور قطع کافر می شوند و در زمره مومنان قرار نمی گیرند.

وی با بیان اینکه قرآن دانش گسترده ای دارد، عنوان کرد: به فرموده امام حسین(ع) همه این دانش بر قلب نازنین پیامبر نازل سپس به قلب اهل بیت(ع) انتقال داده شد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان با بیان اینکه حضرت زینب(س) عالمه غیر معلمه بودند، خاطرنشان کرد: ایشان به حقایق قرآن کریم عالم بودند و در مدینه و کوفه برای زنان کلاس تفسیر، اخلاق اسلامی و فقه اسلامی برگزار می کردند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات