۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۵۹۳۳۷۶
آیت الله شبیری زنجانی:

طلاب قبل از ورود به پژوهش های اسلامی بر مبانی اجتهاد مسلط شوند

طلاب قبل از ورود به پژوهش های اسلامی بر مبانی اجتهاد مسلط شوند
حضرت آیت الله شبیری تخصص در اصول و فقه را برای ورود به پژوهشهای دینی ضروری دانست و گفت: طلبه قبل از ورود به علوم اسلامی بایدبه مبانی اجتهاد مسلط شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شبیری زنجانی در دیدار اعضای موسسه بنیاد امامت و مؤسسه کتابشناسی شیعه، حضور طلاب در مراکز تخصصی مرتبط با علوم دینی را مثبت دانست و تصریح کرد: طلبه اگر به مبانی اجتهاد مسلط باشد، آسانتر می تواند در رشته های دیگر موفقیت بدست آورد و صاحب نظر شود.

وی فعالیت و تحقیق طلاب در سایر مباحث علوم دینی را مستلزم «احساس نیاز و وظیفه» آنها دانست و گفت: اگر شرایط امروز دنیای اسلام به خوبی تبیین شود و طلاب در موضوعی احساس کنند که نیاز به ورود آنان و تلاش و کوشش برای حفظ و نشر آثار اسلامی است، به آن رو می آورند.

در این دیدار گزارشی از همایش بزرگداشت و همچنین مراحل تحقیق و نشر آثار ارزشمند دو عالم بزرگ شیعه در هندوستان، مرحوم "سید دلدار علی" و مرحوم "میر حامد حسین" ارائه شد.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی با اشاره به جایگاه ویژه «سید دلدار علی» در هندوستان گفت: قبل از ایشان شیعیان هندوستان از فقه و معارف شیعه بی اطلاع بودند، و با پیروی از "جامع عباسی" شیخ بهایی امورشان را می گذراندند. یک بخش مهم از پیشرفت و نشر معارف شیعه در هندوستان، مرهون زحمات ایشان و فرزندانش است. معظم له در ادامه داستانهایی از خدمات ارزشمند و تلاشهای علمی عالم جلیل القدر "میر حامد حسین" و فرزندان ایشان، و همچنین خاطراتی از دیدار با مرحوم "سید محمد سعید" -مرجع شیعیان هند و نوه میر حامد حسین- بیان کردند.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی با تاکید بر لزوم احیای آثار عالمان گذشته تصریح کرد: بزرگان دین از همان عالم بر عملکرد امروز ما اشراف دارند و إن شاءالله تأییدات و دعاهای ایشان همراه خدمتگزاران به مکتب خواهد بود. باید تلاش کنیم که آثار این بزرگواران برای جهان اسلام حفظ شود و ان شاء الله همه کسانی که در این مسیر تلاش می کنند، مأجورند./1323/د102/ق
ارسال نظرات