۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۹۳۳۷۰
آیت الله صافی گلپایگانی:

مسؤولان به سلامت جامعه اهتمام داشته باشند|تأکید بر خدمت رسانی به محرومان

مسؤولان به سلامت جامعه اهتمام داشته باشند|تأکید بر خدمت رسانی به محرومان
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این که مسؤولان باید به سلامت جامعه اهتمام داشته باشند، بر لزوم خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار دبیر و اعضای مجمع خیرین سلامت کشور تقدیر و تشکر از فعالیت‌های مجمع خیرین سلامت، مسأله سلامت را از مسائل مهم اسلامی دانست و گفت: با توجه به آیه شریفه قرآن که می‌فرماید: «مَنْ أَحْیَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعاً»، اقدامات شما در راه سلامت مردم، بسیار ارزشمند و دارای اجر و ثواب فوق العاده است. آیات و روایات را بخوانید و ببینید که در اسلام، روی این مطالب چه حساب‌هایی شده است. باید این توفیقی را که نصیب شما عزیزان شده است تبریک عرض نمود. خودتان هم این موقعیتی که فراهم شده است را خیلی غنیمت بشمارید و بدانید بهترین توشه آخرت، رضای خداوند متعال و امام زمان علیه‌السلام است که با این برنامه‌ها به دست می‌آورید.

وی در بخش دیگری از بیانات خود، رضایت‌مندی مؤمنان و خوشحالی آنان را از بهترین عبادت‌ها برشمرد و بیان داشت:در روایات است که «مَا عُبِدَ اللهُ بِشَیء أحبُّ إلَیهِ مِن إدخَالِ السُّرورِ عَلی قَلبِ المُؤمِن» یعنی هیچ عبادتی بالاتر از این است که شما یک بنده مؤمنی را خوشحال کنید. اینکه در همه جا، مردم عزیز و شریف ما از خدمات شما آقایان بزرگوار استفاده می‌برند مخصوصاً در مناطق محروم، بسیار مهم و ارزنده است و طبق این روایت، هیچ عبادتی نزد خداوند محبوب‌تر از آن نیست.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تأکید کرد: این را هم به یقین بدانید اول کسی که از کارهای شما مخصوصاً نسبت به فقراء و محرومان خوشحال می‌شود، حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: این جهتی را که شما در جامعه مسؤول آن هستید، از جهات بزرگ اسلامی و دینی است که ما باید داشته باشیم و آن را حفظ کنیم و اگر این مسائل مغفول عنه باشد، آثار بسیار بدی دارد.
امثال این اقدامات، اسباب آبرومندی جامعه است و اگر نباشند مردمانی که این برنامه‌ها را پیاده کنند، آبروی جامعه از بین می‌رود. مسؤولان و دولت هم باید در زمینه سلامت مردم، اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی در پایان جلسه با آرزوی توفیقات روزافزون برای حاضران جلسه گفت: آن قدر کار شما با ارزش است که فقط می‌توانم بگویم: «یَا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم» دعا می‌کنم که مرا در ردیف شما بنویسند، دعاگوی شما هستم و به آن افتخار می‌کنم و امیدوارم روز به روز بر توفیقات و افتخارات شما افزوده شود./1323/د102/ق

ارسال نظرات