۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۹۳۲۳۷
نماینده ولی فقیه در سپاه شهدا:

شهید باکری تبلور غیرت آذربایجان است

شهید باکری تبلور غیرت آذربایجان است
حجت الاسلام سرایی گفت: متأسفانه نگاه تشریفاتی و ویترینی نسبت به تکریم مقام شامخ شهدا در نهادهای دولتی حاکم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی صبح امروز در جمع طلاب مدارس علمیه ارومیه با بیان این‌که شهدا مایه عزت و اقتدار نظام اسلامی هستند، اظهار داشت: شهدا هم به لحاظ اعتقادات دینی و هم ملی دارای اجر و قرب فراوانی هستند.

وی با اشاره به این‌که متأسفانه نگاه تشریفاتی و ویترینی نسبت به تکریم مقام شامخ شهدا در نهادهای دولتی حاکم شده است، خاطرنشان کرد: شهید باکری "تبلور غیرت آذربایجان" بوده و است، اگر مسؤولان مدعی الگوپذیری از آن سردار بزرگ رشید آذربایجان دارند، بهتر است در عمل همچون او باشند.

حجت الاسلام سرایی با بیان این‌که هر نقطه از دنیا برای مفاخر و بزرگان ارج و منزلتی فراتر از آنچه در ذهن‌ها تداعی شود؛ قائل هستند، افزود: در کشور عزیزمان چندین فرودگاه به اسامی شهدا متبرک هستند و نام شهدا بر سردر فرودگاه‌ها نقش بسته است؛ چرا نباید مسؤولان برای تغییر نام فرودگاه ارومیه به نام شهید مهدی باکری اقدام درخور شان انجام دهند؟

وی افزود: سزاوار نیست که نام بزرگمرد آذربایجان تنها در حد ترمینال فرودگاه باقی بماند، متولیان امر پیگیر موضوع نامگذاری فرودگاه ارومیه به اسم مبارک این شهید باشند، مگر هزینه تغییر نام یک فرودگاه چه اندازه است که ابراز ناتوانی می‌کنند؟ چرا نباید تلاشی برای این تغییر نام انجام شود؟

نماینده ولی فقیه در سپاه شهدا ادامه داد: اگر مسؤولان مدعی شهید پروری هستند، پیگیر این امر باشند که فرودگاه ارومیه، همانند دیگر فرودگاه‌های کشور که به نام شهدا منقش هستند، به عنوان زیبای شهید مهدی باکری تغییر نام دهد.

حجت الاسلام سرایی با تأکید بر این‌که نمادهای موجود در نظام اسلامی باید تداعی کننده فرهنگ و هویت دینی مردم آن جامعه باشند، افزود: این روزها یاد و نام شهدای کربلای 4 و 5 به ویژه در منطقه آذربایجان گسترش یافته، انتظار داریم مسؤولان عامل به وصیت‌نامه شهدای گرانقدر باشند./935/پ310/ب1

ارسال نظرات