۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۵۹۳۲۲۲
کارشناس مسائل دینی:

مهارت آموزی در حوز‌ه های علمیه جدی گرفته شود

مهارت آموزی در حوز‌ه های علمیه جدی گرفته شود
حجت الاسلام میرزایی با بیان این که حوزه علمیه طلاب را به سمت پژوهش محوری ببرد، گفت: مهارت آموزی در حوز‌ه های علمیه جدی گرفته شود.
حجت الاسلام محمد هادی میرزایی کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان در رابطه با زندگی طلبگی، گفت: درآمد طلاب نسبت به مردم پایین است.

وی افزود: ۹۰ درصد طلاب در کشور زیر خط فقر بوده و ۱۰ درصد از روحانیان در کشور هستند که درآمد و قدرت خرید کالا را دارند.

حجت الاسلام میرزایی با بیان این که درآمد طلاب منحصر در شهریه و تبلیغ بوده، ابراز داشت: تفکری که بعضی از مردم در کشور نسبت به روحانیان دارند و می‌گویند وضع آنها خوب بوده، اشتباه است.
 
کارشناس مسائل دینی با توجه به این که مرکز مدیریت وظایف مهمی جهت بالابردن معیشت طلاب در کشور برعهده دارد، خاطرنشان کرد: استعداد سنجی از طرف مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه مهم‌ترین وظیفه حوزه شناخته می‌شود، زیرا با استعداد سنجی می‌تواند کمک بزرگی را به طلاب سرتاسر کشور انجام داد.

وی تصریح کرد: استعداد سنجی از همان پایه‌های ابتدایی حوزه می‌تواند به درآمد طلاب کمک زیادی را انجام دهد و آن‌ها را با فنی که خودشان استعداد دارند، بزرگ کنند.

حجت الاسلام میرزایی ابراز داشت: استعداد شناسی به این معنی بوده که در کنار رشد اخلاقی و درس‌های حوزه علمیه، استعداد، طلبه را بفهمند و آن را هم با استعداد خود بزرگ کنند.

وی با اشاره به این که مهارت آموزی در حوز‌ه های علمیه جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: بودجه‌های پژوهش در حوزه‌های علمیه کم است و بعضی از روحانیان در جامعه هستند که چون به پژوهش‌های آنان اهمیت از جهت علمی یا پولی نمی‌دهند به سمت دانشگاه‌ها می‌روند.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که حوزه علمیه طلاب را به سمت پژوهش محوری ببرد، اظهار داشت: حوزه علمیه به جای این که ساختمان‌های بزرگ و زیاد درست کند، بودجه‌های پژوهش را در حوزه علمیه زیاد کند و به طلبه اهمیت دهد.

وی اظهار داشت: طلابی که در حوزه‌های علمیه اهل درس و تقوا باشند، خداوند روزی آن‌ها را می‌فرستد و هیچ وقت آن‌ها را نیازمند دیگران نمی‌کند./۹۷۰۷/ت310/ب1
ارسال نظرات