۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۵۹۳۲۰۶
عضو کمیسیون امنیت ملی:

توسعه اقتصادی و فرهنگی در گرو تقویت امنیت و بنیه دفاعی کشور است

توسعه اقتصادی و فرهنگی در گرو تقویت امنیت و بنیه دفاعی کشور است
نانواکناری اولویت هر نظام را تقویت مسأله دفاعی و امنیتی دانست و رشد و توسعه اقتصادی، علمی و فرهنگی را در گرو توجه به تقویت بنیه دفاعی عنوان کرد.

ولی‌الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره بودجه دفاعی سال آینده، گفت: اولویت هر نظامی تقویت مسأله دفاعی و امنیتی است.

وی توسعه اقتصادی و رشد مسائل فرهنگی را درگرو ارتقای امنیت و بنیه دفاعی کشور دانست و ادامه داد: اصلی‌ترین مسأله در هر کشوری برای رسیدن به پیشرفت و توسعه اهمیت دادن به مباحث امنیتی دفاعی است.

نانواکناری رشد و توسعه اقتصادی، علمی و فرهنگی را از آرمان‌های انقلاب اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: برای رسیدن به این اهداف توجه به مسأله دفاعی بسیار حائز اهمیت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تقویت بنیه دفاعی را با شرایط کنونی کشور و منطقه بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: متأسفانه با توجه به شرایط کنونی شاهد بی‌توجهی دولت در تخصیص بودجه دفاعی برای سال آینده هستیم اما این کمیسیون امیدوار است بتواند در کمیسیون تلفیق در تأمین بودجه لازم اقدامات را انجام دهد.

وی در مقایسه بودجه دفاعی سال 97 و 98 خاطرنشان کرد: بودجه دفاعی سال 98 به نسبت سال 97 تفاوت چندانی نداشته اما با توجه به تورم و مسائلی که در منطقه می‌گذرد می‌طلبید بودجه بیشتری برای این حوزه تخصیص داده می‌شد که متاسفانه این امر در نظر گرفته نشد./813/ت302/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات