۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۹۲۷۴۷
حجت الاسلام والمسلمین دژکام در گفت وگو با رسا:

وظیفه حوزه علمیه حرکت در راستای ایده پردازی برای نظام است

وظیفه حوزه علمیه حرکت در راستای ایده پردازی برای نظام است
نماینده ولی فقیه در فارس وظیفه حوزه علمیه را حرکت در راستای ایده پردازی دانست و گفت: انقلاب با حضور مردم و هماهنگی حوزه و دانشگاه پیروز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که حوزه های علمیه مراکز آموزشی دین هستند، گفت: امروز هیچ مسأله ای وجود ندارد که حوزه نتواند در آن نقش ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب دو راه «لیبرال دموکراسی» و یا «اقتصاد کاپیتالیستی» پیش روی بشریت قرار داشت، ابراز کرد: در آن روزگار بشریت یا باید مرام لیبرالی را انتخاب می کرد و یا باید مرام مارکسیتی و حکومت اقتصاد کارگری را می پذیرفت، اما امام خمینی(ره) در این میان راه سومی را تحت عنوان «حرکت در راستای انقلاب اسلامی» به جهانیان معرفی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با اشاره به این که پس از انقلاب اسلامی باید به تولید سازوکارهای عملیاتی و اجرایی کردن نظریه امام راحل می پرداختیم، اظهار کرد: از آن جهت که نظریه انقلاب اسلامی یک ایده جدید بود، احتیاج داشتیم تا در زمینه های مختلف به ویژه عرصه های مدیریتی ایده پردازی کنیم؛ از سویی هم چون متون دینی در گذشته تاریخ فرصت اجرا نداشت، این کار بسیار سخت بود.

نمانیده ولی فقیه در فارس با بیان این که ما در طول انقلاب اسلامی در زمینه ایده پردازی های انقلابی معجزه گونه عمل کرده ایم، عنوان کرد: خداوند در این چهل سال به صورت معجزه گونه ای تفکرها را هدایت کرد و امروز ایده های بسیاری قوی و مؤثری در زمینه نظریه انقلاب اسلامی داریم.

وی با اشاره به این که وظیفه امروز حوزه علمیه نیز حرکت در راستای ایده پردازی است، بیان کرد: این اشتباه است که جوانان حوزوی و دانشگاهی گمان کنند انقلاب اسلامی به نتیجه رسیده و هم اکنون باید دستاوردهای آن را بررسی کنیم؛ انقلاب اسلامی حرکتی است که حداقل دو نسل باید در آن به صورت انقلابی تلاش کنند تا به مرز تمدن سازی اسلامی برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان این که انقلاب اسلامی با حرکت و حضور مردم و هماهنگی حوزه و دانشگاه پیروز شده است، افزود: امروز باید بدانیم که برای ادامه حرکت انقلاب نیز حوزه و دانشگاه باید با هم هماهنگ باشند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به این که گفتمان صیانت حوزه ها از انقلاب و نظام اسلامی در سطح استانی در حال گسترش است، گفت: در آغاز سال 98 اجلاسیه بزرگی در شیراز و همزمان با سالروز وفات آیت الله ایمانی با موضوع «حوزه منتظر و حوزه انقلابی» برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر این که یکی از آرمان های انقلاب اسلامی ادامه یافتن نهضت امام راحل تا انقلاب امام زمان(عج) است، بیان کرد: حوزه علمیه محور اصلی این آرمان به شمار می رود، زیرا باید انگیزه، فکر و نظریه های لازم را برای ادامه حرکت انقلاب اسلامی و متصل شدن این انقلاب به حکومت مهدوی تبیین کند؛ به عبارت دیگر حوزه منتظر، همان حوزه انقلابی و حوزه انقلابی همان حوزه منتظر است./841/ت302/ق

ارسال نظرات