۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۹۲۷۱۳
استاد حوزه علمیه:

انقلاب اسلامی ملت های منطقه را بیدار کرد

انقلاب اسلامی ملت های منطقه را بیدار کرد
استاد حوزه علمیه گفت: انقلاب اسلامی تحت اندیشه امام راحل موجب آگاهی یافتن مردم مظلوم یمن و بحرین و تمام کشورهای منطقه ای شده است.

حجت الاسلام رضایی استاد مدرسه علمیه امام هادی(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تشریح هدف امام راحل از نهضت سازی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان یک اصل و پایه اساسی مهمترین هدف امام راحل در جهت قیام علیه طاغوت را به صادر کردن انقلاب اسلامی و جهانی شدن نهضت های انقلابی بر مبنای اسلام می توان اشاره کرد.

انقلاب اسلامی ریشه در تاریخ دارد

وی در پاسخ به داعیه معاندین مبنی بر صدور بداهی و تحقق آنی انقلاب اسلامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ریشه در تاریخ دارد، مطمئنا نهضت های متعدد انقلابی از سوی علمای قرون متمادی و ایضا در عصر کنونی قابل ملاحظه بوده و هست، چنانکه در لبنان، سوریه، بحرین و جریان مردمی عربستان به چشم می خورد.

استاد حوزه علمیه افزود: از الگو قرار دادن انقلاب امام راحل علیه طاغوت می توان به کشورهای مختلف اسلامی که تمام انگیزه و ایستادگی شان در مقابل ظلم همان آرمان های امام و اندیشه معظم له است، می توان نتیجه گرفت که پیامدهای انقلاب به برون از مرزها نیز صادر شده است.

در برخی کشورها اسلام به حاشیه و قهقرا رفته بود 

حجت الاسلام رضایی انقلاب اسلامی را به عنوان الگوی بیداری اسلامی دیگر ملت ها معرفی کرد و گفت: انقلاب اسلامی تحت اندیشه امام راحل موجب آگاهی یافتن مردم مظلوم یمن و بحرین و تمام کشورهای منطقه ای شده بود که تحت استعمار و استثمار در حال نابودی و اسلام در ان کشورها به حاشیه و قهقرا رفته بود.

وی با اشاره به رویش های انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اسلام بعد انقلاب به مراتب روز به روز رویش ها و پیشرفت های بی نظیری کسب کرده است و همچنان در مسیر توسعه به پیشرفت های خود افزون خواهد کرد.

رویش های انقلاب بیش از ریزش ها بوده است

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: برخی ادعا دارند انقلاب اسلامی سبب ریزش هایی نیز شده است که در جواب باید گفت برفرض اینکه انقلاب اسلامی ریزشی داشته باشد مطمئنا رویش ها و پیشرفت های آن از ریزش ها گسترده تر و چشمگیرتر بوده است.

حجت الاسلام رضایی در پایان ضمن تبیین وظیفه حوزه و روحانیت در قبال پرورش روحیه انقلابی خاطر نشان کرد:  از ابتدای دهه 80 مقام معظم رهبری تاکیدات صریح و کثیری بر مبنای اندیشه و حوزه انقلابی مطرح کردند ولی متاسفانه سمینارها و همایش های مختلفی شکل گرفت اما در عمل تاکنون تغییری رخ نداده است./811/ت302/ب1

ارسال نظرات