۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۹۲۳۸۷
مؤسس حوزه علمیه ورامین:

آیت الله زمانی منشأ برکات در شهر ری بود

آیت الله زمانی منشأ برکات در شهر ری بود
امام جمعه ورامین، آیت الله زمانی را روحانی انقلابی و خدومی دانست که در سال‌های متمادی منشأ آثار و برکات در تأسیس حوزه‌های علمیه ری بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی با سابقه ترین امام جمعه کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فقدان آیت الله حاج شیخ رمضان زمانی وی را عالم انقلابی و روحانی خدومی دانست که در سال‌های متمادی منشأ آثار و برکات در تأسیس حوزه‌های علمیه و خدمات اجتماعی در شهر ری بوده است.

مؤسس حوزه علمیه ورامین با بیان اینکه خدمات ارزشمند ایشان در حوزه‌های علمی، اجتماعی و انقلابی فراموش نخواهد شد، این مصیبت را به خانواده معظم، فرزندان فاضل و داماد مکرم وی تسلیت گفت.

گفتنی است آیت الله حاج شیخ رمضان زمانی تولیت مدرسه علمیه الزهرا (س) تهران پنجشنبه بر اثر عارضه قلبی در سن ۹۰ سالگی درگذشت و پیکر وی با حضور علما، فضلا، طلاب و آحاد مردم ولایتمدار تشییع و در صحن باغ طوطی آستان مقدس مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به خاک سپرده شد.

آیت‌الله زمانی در سال ۱۳۰۷ در شهر نجف آباد دیده به جهان گشود و دروس حوزوی را در همان شهر گذراند و سپس با هجرت به تهران اقدام به فعالیت‌های فرهنگی نمود.

تأسیس جامعه امیرالمؤمنین (ع)، مدرسه علمیه الزهرا (س) و مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع)، تأسیس چهار دارالقرآن، تأسیس صندوق قرض‌الحسنه ابوالحسن (ع)، تأسیس مکتب الهادی (ع)، امامت مسجد سر تخت شهرری به مدت ۶۰ سال، اعزام مبلغ به روستاها، احداث حمام، جاده و مدرسه از جمله خدمات، فعالیت‌ها و اقدامات آن مرحوم بوده است.

شایان ذکر است بزرگانی همچون رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت‌الله موحدی کرمانی، مرحوم هاشمی رفسنجانی، مرحوم آیت‌الله خزعلی و شهید حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد به مدت ۱۰ سال در مکتب الهادی (ع) ری که ساخته این عالم فقید بود، سخنرانی می‌کردند.

لازم به ذکر است مجلس ختم آن عالم ربانی روز جمعه ۱۴ دی ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ در مصلی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ری برگزار شد./۸۰۴/ت303/ب1

محمد فرخی
ارسال نظرات