۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۹۱۹۷۰
عضو جریان وحدت‌گرای النهضة در گفت‎وگو با رسا؛

دیپلماسی مذاکره بدون مقاومت، راه به جایی نخواهد برد

دیپلماسی مذاکره بدون مقاومت، راه به جایی نخواهد برد
عضو جریان وحدت‌گرای النهضة در گفت‎وگو با خبرگزاری رسا بیان داشت: برای مقابله با استکبار جهانی، دیپلماسی مذاکره بدون مقاومت نمی تواند راه به جایی ببرد.

الشيخ «خضر الكبش» عضو جریان وحدت‌گرای النهضة در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا بیان داشت: هروله کشورهای عربی برای بازگشایی سفارت های خود در دمشق، پیروزی برای محور مقاومت منطقه است؛ به ویژه که کشورهای عربی مانند عربستان طی هشت سال گذشته در تلاش برای براندازی نظام سوریه بودند.

شیخ خضر الکبش از علمای اهل سنّت لبنان در ادامه با بیان اینکه مقاومت مایه افتخار امت عربی است، اظهار داشت: پیروزی هایی که در سوریه برای مقاومت رقم خورد، نتیجه ایستادگی ارتش سوریه و همپیمانان بود وگرنه دیپلماسی مذاکره که کشورهای عربی و غربی برای حل بحران سوریه در پیش گرفته بودند، پیروزی سیاسی و نظامی برای آنها در پی نداشته است.

این عالم مجاهد در ادامه افزود: مقاومت طی هشت سال از بحران سوریه و جنگ داخلی در این کشور توانست پیروزی های بزرگی رقم بزند که بازگشت سفارت های کشورهای عربی یکی از این پیروزها محسوب می شود؛ موضوعی که همزمان با اذعان برخی از کشورهای عربی به پیروزی نظام سوریه در جنگ داخلی صورت می گیرد.

الشيخ خضر الكبش با اشاره به نقش علمای امت اسلامی در آگاهی بخشی مسلمانان برای مقاومت در مقابل استکبار جهانی، بیان داشت: علمای امت اسلامی نقش مهمی در بیداری مسلمانان برای برگزیدن گزینه مقاومت از سوی آنان با هدف مقابل مستکبران ایفا می کنند.

وی در ادامه گفت: اکتفا به مذاکرات برای حل پرونده های عربی طی سال های اخیر نشان داد که راه به جایی ببرد همانگونه که مذاکرات نتوانست مسأله فلسطین و سوریه را طی سال های گذشته به سرانجام برساند و این مقاومت بود که پیروزی هایی را در فلسطین، جنوب لبنان و سوریه رقم زد.

 شیخ خضر الکبش در پایان افزود: اینکه در رسانه های منطقه موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مطرح می شود، تحریف افکار عمومی بیش نیست؛ زیرا واقعیت این است که اتحادیه عرب به سوریه بازگشته و نه بر عکس؛ زیرا این کشور یک روز هم دست از مواضع عربی خود برنداشته است. در واقع اتحادیه عرب به اشتباهات محاسباتی خود بعد از 8 سال پی برد.

خاطر نشان می شود که محافل عربی و غربی بر این باورند که تصمیم برخی کشورهای عربی مانند بحرین و امارات برای بازگشایی سفارتخانه های خود در سوریه که نشانه پیروزی سیاسی و دیپلماتیک «بشار اسد» در منطقه توصیف کرده اند در حالی صورت می گیرد که ارتش و نیروهای هوادار دولت پس از هشت سال مناقشه داخلی اینک کنترل بیش از دو سوم خاک این کشور را در دست دارند

گفتنی است که ابوالغیظ دبیرکل اتحادیه عرب اخیرا اعلام کرد که تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب، یک اقدام شتابزده ای بود./983/ب901/ف

ارسال نظرات