۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۹۰۸۹۲
نخست وزیر پاکستان:

پاکستان در هیچ جنگی مشارکت نخواهد کرد

پاکستان در هیچ جنگی مشارکت نخواهد کرد
نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که ما در هیچ جنگی شرکت نمی‌کنیم و نقش خود را در ایجاد صلح و امنیت پر رنگ‌تر از قبل خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: اسلام آباد به هیچ عنوان در جنگ میان دیگر کشور‌ها دخالت نخواهد کرد، البته نقش خود را برای صلح و گسترش امنیت در منطقه ایفا می‌کنیم و تلاش خواهیم داشت تا هیچ جنگی در منطقه به وقوع نپیوندند.

عمران خان گفت: برای حل مشکلات کنونی پاکستان ناچاریم اوضاع اقتصادی را بهبود بخشیده و مشکلات معیشت را حل کنیم.

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: احزاب اپوزیسیون اگر خواسته‌های مشروع و قانونی داشته باشند آن‌ها را خواهیم پذیرفت، ولی از حسابرسی یک قدم هم عقب نمی‌نشینیم.

رهبر حزب تحریک انصاف گفت: احزاب اپوزیسیون در تلاش هستند تا علیه ما توطئه کنند، آن‌ها ما را به گرفتن انتقام متهم می‌کنند حال آنکه تمام پرونده‌هایی که اینک گریبان آن‌ها را گرفته قدیمی است و اصلا به دوران حکومت ما ارتباطی پیدا نمی‌کند.

وی تأکید کرد: من به مسؤولین دولت گفته ام تمام خواسته‌های اپوزیسیون را قبول کنند، ولی هرگز اختلال در رسیدگی به پرونده‌های مفاسد مالی آنان را قبل نکنند.

عمران خان اضافه کرد: در طول ده‌ها سال حکومت حزب نواز و حزب مردم آن‌ها اموال فراوانی را به حساب‌های شخصی خود منتقل می‌کردند سپس با استفاده از قدرت پارلمان مانع حسابرسی می‌شدند، ولی دیگر اجازه نمی‌دهیم چنین اتفاقی رخ دهد.

گفتنی است طی ۴ ماهی که عمران خان زمام امور را در پاکستان به دست گرفته بسیاری از سیاستمداران بزرگ احزاب اپوزیسیون به اتهام فساد مالی تحت تعقیب قرار گرفته اند./983/ب102/ف

منبع: تسنیم
ارسال نظرات