۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۸۹۷۵۳
آيت الله نمازي:

مردم و مسؤولان در مقابل توطئه هاي دشمنان هوشيار باشند

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: مردم، جوانان و مسؤولان در مقابل توطئه هاي استكبار و در رأس آن آمريكا بيدار و هوشيار باشند و براي تقويت اقتصاد كشور و توليد ملي تلاش مضاعف داشته باشند.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه در مصلي بقيه الله الاعظم كاشان با اشاره به سالروز ولادت عبدالعظيم حسني و تبريك اين روز، گفت: حضرت عبدالعظيم حسني عالم و محدثي بود كه چون تحت تعقيب حاكمان ظالم بود از حجاز خارج شد و به شهر ري آمد و پنهاني زندگي مي كرد.

وي با اشاره به اينكه شخصيت و عظمت و جلالت حضرت عبدالعظيم حسني ناشناخته باقي مانده است، ابراز کرد: اگر اهالي تهران مي دانستند چه شخصيتي در شهرري دفن است فاصله بين تهران تا شهرري تبديل به يكي از راه هاي پررفت و آمد مانند اربعين حسيني در كربلا مي شد اما مسائل روزمره زندگي و دنيا سبب شده است از چنين شخصيت هايي غافل باشيم.

آيت الله نمازي همچنين با تبريك ميلاد امام حسن عسکري(ص) به پيروان مكتب اهل بيت(ع)، گفت: امام حسن عسکري در يك فرازي مي فرمايد، عابدترين انسانها كسي است كه واجبات خود را به درستي انجام دهد و زاهد كسي است كه دنبال دنيا نبوده و به حداقل ها قناعت مي كند و براي دنيا حرص و طمع ندارد و زاهد ترين انسانها كسي است كه از حرام پرهيز كند.

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه فرارسيدن شهادت بانوي بزرگوار حضرت فاطمه معصومه(س) را تسليت گفت و با اشاره به اينكه مقام و جلالت حضرت فاطمه معصومه(س) نيز ناشناخته باقي مانده است، افزود: مقام و منزلت حضرت فاطمه معصومه(س) را نمي دانيم اما در زيارت حضرت از او مي خواهيم تا در قيامت از ما شفاعت كند چرا كه داراي مقام و منزلتي است كه ناشناخته است.

وي بیان کرد: مراجع تقلید تراز اول اسلام از جمله آيت الله بروجردي، آيت الله العظمي خوانساري، آیت الله شيخ عبدالكريم حائري يزدي و علماي بزرگواري در حاشيه و در جوار شخصيت حضرت فاطمه معصومه(س) آرميده اند.

آيت الله نمازي همچنين با اشاره به فرارسيدن سالروز شهادت دكتر مفتح و نامگذاري اين روز با عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امام راحل در وصيت نامه سياسي الهي خود به دانشجويان توصيه كرد، نسل حاضر و آينده غفلت نكند و دانشگاهيان و جوانان برومند هرچه بيشتر با روحانيان و طلاب علوم اسلامي پيوند دوستي و تفاهم داشته باشند و از نقشه ها و توطئه هاي دشمن قدارغافل نباشند.

وي ادامه داد: به محض اينكه با افرادي روبرو شديد كه با گفتار و رفتار خود به دنبال پاشيدن بذر نفاق هستند آنها را ارشاد و نصيحت كنيد، اگر تأثير نكرد آنها را به انزوا بكشانيد و نگذاربد توطئه ريشه دار شود.

آيت الله نمازي گفت: كار گروهي تشكيل شود تا رهنمودهاي امام راحل و رهبر معظم انقلاب به دانشجويان و هيات علمي دانشگاه ها و اساتيد را ساماندهي كنند و در دستور كار دانشگاه و مجلس قرار داده تا به صورت قانون مصوب شود تا همه ملزم به رعايت آن باشند.

وي افزود: همه رهنمودهاي امام و رهبر معظم انقلاب موعظه است، از اين رو اگر موعظه هاي امام راحل و رهبر معظم انقلاب به صورت قانون تدوين شود لازم اجرا است.

نماينده ولي فقيه در كاشان از مسوؤلان شهرستان كاشان خواست تا با تشكيل كارگروهي رهنمودهاي امام و رهبري را استخراج و در بخش مختلف آن را عملياتي كنند.

وي در ادامه به فرازهاي مهمي از فرمايشات رهبر معظم انقلاب درديدار خانواده هاي شهداي دفاع مقدس و شهداي مدافع حرم اشاره كرد و گفت: بازآفريني روحيه شجاعت و شجاعت در نسل جوان مومن انقلابي امروز از معجزات انقلاب اسلامي ايران است.

آيت الله نمازي ادامه داد: مردم، جوانان و مسؤولان در مقابل توطئه هاي استكبار و در راس آن آمريكا بيدار و هوشيار باشند و براي تقويت اقتصاد كشور و توليد ملي تلاش مضاعف داشته باشند.

آيت الله نمازي گفت: هدف آمريكا اين بود تا با تحريم و اقدامات ضد امنيتي در كشور دودستگي، اختلاف و جنگ گروه ها را رقم بزنند و عده اي را با عنوان تابستان داغ به خيابان ها بكشانند، اما به كوري چشم دشمن تابستان امسال يكي از بهترين تابستان ها بود.

وي افزود: اگر چه نقشه دشمن لو رفته اما همه بايد هوشياري خود را حفظ كنند، چرا كه آمريكا دشمن خبيث و حيله گر است و ممكن است قصد فريب داشته باشند و براي سال 97 جنجال كند اما براي سال 98 نقشه بكشد و امروز مهمترين وظيفه مردم و مسؤولان در كنار هوشياري و تلاش براي تقويت اقتصاد كشور و توليد داخلي است.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: امروز جوان مومن و انقلابي با همان روحيه جوانان اول انقلاب و روحيه شهيدان همت و خرازي و ديگر بزرگان به ميدان آمده و با احساس مسؤوليت و شجاعت همچون ستون انقلاب در مقابل دشمن مي ايستند و به استقبال شهادت مي روند.

آيت الله نمازي ادامه داد: در پاسخ به اظهارات آمريكا مبني بر اينكه جمهوري اسلامي چهل سالگي خود را نخواهد ديد بايد گفت، ملت ايران با قدرت ايستاده است و با توفيق الهي در 22 بهمن امسال، چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را با شكوه تر از سالهاي قبل برگزار خواهد كرد.

وي افزود: ملت ايران بايد با بصيرت كامل اوضاع را زير نظر داشته باشد و موضع خود را مستحكم كند، چرا كه امروز در دنياي طوفاني كه طوفان آن به اروپا و فرانسه رسيده است، ملت ايران به بركت اسلام در كشتي امن اهل بيت قرار گرفته است و پيروزي متعلق به ملت ايران است./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات