۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۸۸۹۲۶
امام جمعه نجف:

تروریست‎ها توانایی ایجاد خلل در امنیت ایران را ندارند

امام جمعه نجف اشرف در واکنش به حادثه تروریستی چابهار گفت: تروریست ها توانایی ایجاد خلل در امنیت جمهوری اسلامی ایران را ندارد.
قبانچی

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری نجف اشرف برگزار شد، حمله تروریستی به چابهار ایران را محکوم کرد و گفت: تروریست ها توانایی خلل در امنیت و عزم جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

وی به ارتباط تجاری با رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و بیان داشت: اسرائیل درپی ایجاد روابط تجاری، فرهنگی و رسانه ای با عراق است. ارتباط با رژیم صهیوینستی در تضاد با بنیان ملی و دینی عراق است. اسرائیل با جامعه اسلامی دشمن و درپی نابودی مسلمانان است.

امام جمعه نجف اشراف با اشاره به تظاهرات های چند روز اخیر فرانسه گفت: این تظاهرات در ابتدا در اعتراض به افزایش قیمت سوخت صورت گرفت، اما رفته رفته آتش اعتراضات بالا گرفت به طوری که از حد طبیعی خود خارج شد و در کشوری که خود مهد تمدن می داند، چنین اقدامات غیر انسانی دور از انتظار است.

وی تمسخر فرانسه از سوی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را نشان دهنده اختلافات غرب و ایالات متحده دانست و تصریح کرد: انتظار می رود اختلافات میان آمریکا و غرب به ویژه پس از پیشنهاد فرانسه برای تشکیل ارتش اروپایی افزایش یابد. اختلافات اخیر بین دوقاره دلالت بر شکسته شدن هیمنه آمریکا در نزد اروپا است.

وی در خطبه های دینی نماز جمعه این هفته نجف اشرف بیان کرد: خداوند متعال در قرآن چهار وعده به مومنین داده است که عبارت است از پیروزی، رزق، فرج و برآورده کردن حاجات.

امام جمعه نجف شهادت شهدای «خمسة» در سال 1974 میلادی را گرامی داشت و اظهار کرد: در چنین روزی شيخ عارف البصری، سيد عز الدين القبانچی، سيد عماد الدين طباطبایی، سيد حسين جلو خان و سيد نوری طعمه به مقام رفیع شهادت نائل شدند. این شهادت پیروزی اراده دین، حوزه های علمیه و مرجعیت بر طاغوت را ثابت کرد. خون این شهدا نشان دهنده مسیر پیروزی و دستیابی به کرامت الهی است.

ارسال نظرات