۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۸۱۸۲۸
تولیت مسجد مقدس جمکران خبر داد؛

ایجاد فضاهای مطلوب در مسجد جمکران برای میزبانی از زائران اربعین

تولیت مسجد مقدس جمکران از حضور گسترده زائران خارجی در ایام اربعین حسینی در استان قم خبر داد و گفت: امسال در مسجد مقدس جمکران برای میزبانی از زائران اربعین حسینی فضاهای مطلوبی را ایجاد کرده‌ایم.
رحیمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رحیمیان ظهر امروز در نشست ستاد مرکزی اربعین استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه شیعیان پاکستان ازجمله مظلوم‌ترین مردم جهان هستند، اظهار داشت: این افراد فشارهای مختلفی را تحمل کردند و ظلم‌هایی که به این افراد شده در رسانه‌ها منعکس نشده است به همین علت افرادی که به ایران و قم سفر می‌کنند رنج‌های مختلفی را کشیده‌اند تا توانسته خود را به زیارت حرم‌های مطهر برسانند.

تولیت مسجد مقدس جمکران از حضور گسترده زائران خارجی در ایام اربعین حسینی در استان قم خبر داد و گفت: این حضور پرشور فرصت مناسبی است که باید از آن استفاده کنیم چراکه زائران پاکستانی بهترین مبلغان و حامیان جمهوری اسلامی هستند.

وی افزود: امسال در مسجد مقدس جمکران برای میزبانی از زائران اربعین حسینی فضاهای مطلوبی را ایجاد کرده‌ایم که این فضاها در نزدیکی خدمات رفاهی است.

استاندار قم: ناکامی دشمنان از رسیدن به اهداف پلیدانه در قم

سید مهدی صادقی نیز در این نشست طی سخنانی از تشکیل ستاد اربعین حسینی در استان قم خبر داد و گفت: بخشی از توان خود را برای میزبانی از زائران در استان قم به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم به شیوه مطلوب از زائران ایرانی  و به‌ویژه زائران خارجی میزبانی کنیم که با توجه به تغییرات ساختاری سیاسی در پاکستان و برخی مباحث دیگر شاهد حضور گسترده‌تر زائران خارجی در قم خواهیم بود.

استاندار قم از تلاش‌های سپاه قم در راستای استقبال از زائران خارجی استان یاد کرد و ابراز کرد: ‌با همکاری‌های سال گذشته آبرومندانه توانستیم از زائران خارجی میزبانی کنیم و امسال نیز با توجه به مباحث امنیتی، پیش‌بینی می‌شود که به شیوه مطلوب‌تر از زائران خارجی میزبانی کنیم.

صادقی با بیان اینکه دشمنان تاکنون نتوانسته‌اند در شهر مقدس قم به اهداف خود برسد، عنوان کرد: ما همچنان فعالیت‌های مورد نیاز را در حوزه‌های مختلف امنیتی و اطلاعاتی دنبال می‌کنیم تا مانع تحقق اهداف دشمن شویم.

مدیرکل اطلاعات استان قم: دشمن به دنبال ایجاد اختلاف میان مردم ایران و عراق است

همچنین مدیرکل اطلاعات استان قم که در این نشست حضور داشت با اشاره به اینکه اربعین حسینی به نمادی برای اتحاد میان مردم عراق و ایران تبدیل‌ شده است، عنوان داشت: دشمن در ماه‌های اخیر به‌صورت ویژه به دنبال ایجاد اختلاف میان مردم ایران و عراق است اما با تدابیری که از سوی مسؤولان عالی نظام اتخاذ شد و عشق مردم به امام حسین علیه‌السلام این توطئه خنثی‌شده است.

موسوی در ادامه سخنان خود افزود: با تبلیغات گسترده‌ای که داشته‌ایم حرکت اربعین دشمن را بیشتر از گذشته تحریک کرده است به همین علت ما اقدامات امنیتی مختلفی را در مقابله با حرکت‌های تروریستی، بیوتروریسمی و ضد امنیتی مورد توجه قرار داده‌ایم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم: در سطح کشور انسجام قابل‌توجهی برای انعکاس رسانه‌ای حرکت اربعین وجود دارد

حجت‌الاسلام‌ محمد لطفی نیاسر، مدیرکل صداوسیمای مرکز قم نیز طی سخنانی در این نشست بابیان اینکه شهر مقدس قم یکی از ایستگاه‌های اصلی برای انعکاس اخبار و برنامه‌های رسانه‌ای اربعین است، عنوان کرد: در سطح کشور انسجام قابل‌توجهی برای انعکاس رسانه‌ای حرکت اربعین وجود دارد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم افزود: امسال نزدیک به 50 اس‌ان‌جی در کشور عراق مستقر می‌شود که یکی از آن‌ها نیز برای استفاده در موکب حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در نظر گرفته‌شده است؛ در قرارگاه اربعین حسینی استان قم نیز گزارش‌های مختلف تصویری را تهیه و اطلاع‌رسانی‌های مختلف مورد نیاز ایام اربعین را منعکس خواهیم کرد.

فرماندار قم: پذیرایی از زائران اربعین با حضور 800 خادم در مصلا قم

در پایان فرماندار قم از برپایی ایستگاه‌های صلواتی مختلف در نقاط مختلف استان قم به مناسبت اربعین حسینی خبر داد و گفت: امسال جمعیت زائران خارجی استان قم افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت به همین علت باید با توجه به نوع تهدیدها در بعد امنیتی تدابیر ویژه‌تری را داشته باشیم.

رضا سیار با اشاره به میزبانی از زائران خارجی استان قم در اربعین سال گذشته عنوان داشت: سپاه قم با استفاده از ظرفیت نیروهای طلبه و بسیجی توانست در سال گذشته خدمات مطلوبی را در مصلا قدس به زائران ارائه کند و در برخی از شب‌ها نیز از ظرفیت‌های مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها استفاده شد./837/پ202/ب1

ارسال نظرات