۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۵۴۰۸۶۱
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی:

مسجد و بسیج دو نعمت الهی به انقلاب است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری آتش به اختیار را تنها راهبرد برون‌رفت از فضای فرهنگی حاکم توصیف کرد.
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالکریم فرحانی امشب در همایش ائمه جماعات استان قم که از سوی ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع) استان قم در سالن امام خامنه‌ای حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد به بررسی اهمیت و جایگاه مساجد از منظر شرع مقدس اسلام پرداخت و اظهار داشت: در طول تاریخ پربرکت انقلاب اسلامی ایران همواره برخی از مساجد درخشیده‌اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که رهبر معظم انقلاب مسجد را پایگاه ظهور امام عصر می‌داند، گفت: بسیج و مسجد دو نعمت الهی برای انقلاب اسلامی است که انتهای این انقلاب را به ظهور امام عصر (عج) گره خواهد زد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی آتش به اختیار را تنها راهبرد برون‌رفت از فضای فرهنگی حاکم توصیف و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در جریان سند 2030 از وضعیت بیمار دستگاه‌های اصلی فرهنگی کشور خبر داده‌اند؛ بر این اساس طلاب و روحانیت باید با تکیه‌بر فرمان آتش به اختیار ادامه جریان انقلاب را با تقویت پایگاه‌های مسجد دنبال کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند «در بهشت درجات است و فاصله میان آن‌ها به‌اندازه میان آسمان و زمین است. بنده نگاهش را به بالا می‌دوزد و نوری خیره کننده بر او می‌درخشد، چندان‌که نزدیک است دیدگانش را کور کند، او شادمان می‌شود و می‌پرسد: این چیست؟ گفته می‌شود: این نورِ برادر مؤمن توست. می‌گوید: این همان برادر من فلانی است که در دنیا پا به‌پای هم کار می‌کردیم و اینک اینچنین بر من برتری داده‌شده است؟! گفته می‌شود: او از تو در عمل برتر بود. سپس، در دلش، احساس رضایت قرار داده می‌شود تا خشنود گردد.»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی با تأکید بر این‌که «أفْضَل عَمَلاً» به کثرت و زیادی اعمال مؤمن توصیف نشده است، عنوان کرد: مسجد معیار و تراز اسلامی در حقیقت پایگاهی اسلامی با محوریت عالمی معنوی و سازمان بسیج است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری از مسجد به عنوان پایگاهی حیاتی برای تأمین جریان ظهور یاد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی در پایان به مضمون یکی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در توصیف فلسفه شکل‌گیری بسیج اشاره داشت و گفت: رهبر معظم انقلاب همواره از بسیج و بسیجی به نیکی یاد کرده اند و باید توجه داشت که مشکلات نیز در سایه همین تفکر حل می شود. /837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات