۰۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۳۹۶۴۲
محسن رضایی:

شب عملیات خیبر از آیت‌الله گلپایگانی خواستیم رزمندگان را دعا کند

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نیم ساعت به عملیات خیبر مانده بود، چون می دانستیم حضرت آیت الله گلپایگانی علاقه وافری به حضرت فاطمه زهرا(س) دارند، به فرماندار قم گفتیم خدمت ایشان برود که دعا کند و از حضرت زهرا(س) بخواهد بچه ها در عملیات موفق شوند.
رضايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش تجلیل از ایثارگران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از امام راحل به عنوان هدایت‌گر جامعه از ظلمات به سوی نور یاد و تصریح کرد: مراجع معظم تقلید و علما در طول جنگ کمک های فراوانی کردند.
 
 وی افزود: حضرت آیت الله گلپایگانی، حضرات آیات مرعشی نجفی، تبریزی و دیگر علما چه خودشان در جبهه حضور پیدا می کردند، چه فرزندانشان، موجب شادی رزمندگان می‌شدند.
 فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران جنگ، نقش حوزویان و علما را در دفاع مقدس برجسته توصیف و تاکید کرد: روحانیت در هشت سال جنگ تحمیلی مخلصانه و صادقانه در کنار فرماندهان و رزمندگان حضور داشتند و پا به پای آنان می‌جنگیدند.
 وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از شهدای ما از قشر بزرگوار روحانیت هستند و ما یاد و خاطره شان را گرامی می داریم. امیدواریم این شجره طیبه که به دست روحانیت و مرجعیت در دل ملت و جوانان کاشته شده، شاهد ثمره دهی بیش از پیش آن باشیم و جهان اسلام نیز از ثمرات آن بهره مند شود.
 وی با بیان خاطره ای از حضور و نقش روحانیت در دفاع مقدس گفت: نیم ساعت به عملیات خیبر مانده بود، چون ما می دانستیم حضرت آیت الله گلپایگانی علاقه و ارادت وافری به حضرت فاطمه زهرا(س) دارند، از طریق آقای خلیلی که در آن زمان فرماندار قم بودند گفتیم خدمت ایشان برود که دعا کند و از حضرت زهرا(س) بخواهد بچه ها در عملیات موفق شوند و به آنها کمک کند.
 محسن رضایی در ادامه با بیان اینکه در جنگ اقیانوسی از عبرت و درس نهفته است که هرچه بازخوانی شود همچنان پیام های بسیاری در خود دارد، تصریح کرد: هشت سال جنگ در کنار پدیده انقلاب اسلامی توانایی های زیادی را به ما ثابت می کند.
 وی با بیان اینکه جنگ توان کشور را در اداره نظام از طریق دولت اسلامی نشان داد، ابرازداشت: تمام کسانی که لباس رزم پوشیدند و در دفاع مقدس شرکت کردند توانستند توانایی کشور را در اداره جنگ نشان دهند.
 محسن رضایی با تاکید بر اینکه انقلاب پدیده و ایده جدیدی در عرصه های مختلف داخلی و خارجی بود، تصریح کرد: این حرف و ایده جدید بایستی امتحان خود را پس می داد، دشمنان جنگ را درست کرده بودند تا ما را شکست دهند و به نوعی آبروی روحانیت را بریزند و بگویند شما هیچ کاری نمی توانید بکنید و ملت را به اشتباه کردن و معذرت خواهی از آمریکا وادار کنند.
 رضایی با بیان اینکه دشمنان برای توفیق در این عرصه تمام همت و امکانات خود را بکار گرفتند، ابرازداشت: ارتش عراق با اطمینان صدرصد جنگ را شروع کرد، روز اول جنگ صدام در بغداد مصاحبه کرد و به خبرنگاران گفت شما مصاحبه بعدی را یک هفته دیگر با من در اهواز انجام خواهید داد.
وی گفت: اینها می خواستند با جنگ کمر انقلاب، امام و نظام نوپای اسلامی را به زمین بزنند تا به دو نتیجه برسند، نخست اینکه ملت را به پاشنه قدیم برگردانند و دوم اینکه به کشورهای اسلامی بگویند دنباله روی انقلاب اسلامی ایران نباشید./924/پ203/ع
ارسال نظرات