۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۵۹۳۴۰۸

هشدار دبیر شورای عالی حوزه درباره فعالیت مدعیان دروغین در قم + فیلم

هشدار دبیر شورای عالی حوزه درباره فعالیت مدعیان دروغین در قم + فیلم
دبیر شورای عالی حوزه با تأکید بر لزوم گسترش مباحث امامت پژوهشی در حوزه گفت: پاسداری واقعی از حریم دین در گرو تقویت مباحث کلام و امامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست سالانه امامت پژوهان مرکز تخصصی امامت اهل بیت(ع) شنبه شب با حضور آیت الله حسینی بوشهری و آیت الله میلانی مدیریت عالی بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در این مراسم با اشاره به این که فضای خوبی برای آموزش و پژوهش در زمینه امامت در حوزه علمیه قم به وجود آمده است، اظهار داشت: روحانیت علاوه بر همه مسؤولیت هایی که بر دوش دارد دو مسؤولیت کلیدی و اساسی دیگر نیز دارد همان مسؤولیتی که بر دوش رسول خدا بود.

وی افزود: تبیین دین و شریعت به عنوان وظایف ذاتی روحانیت محسوب می‌ شود، همین طور دفاع از مبانی شریعت همیشه بر دوش عالمان دین در لسان اهل بیت(ع) یاد شده است.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: روحانیت در حقیقت مرزبان اعتقادی جامعه است و به باور ما اگر مرزبان اعتقادی نباشد مرزبان جغرافیایی نیز انگیزه لازم را برای دفاع از یک ملت نخواهد داشت همچنانکه در طول دفاع مقدس همین باور و اعتقادات قلبی عمیق بود که موجب شد جوانانی نورانی با قدرت در برابر دشمنان قرار بگیرد.

وی با تأکید بر این که ابوبصیرها و هشام بن حکم ها و ابان بن تغلب ها و زراره ها مورد تعریف و تمجید دوست و دشمن قرار گرفته اند، گفت: دشمن می‌ گوید: «لسان زبان از هزار شمشیر زن در دل مردم بیشتر تأثیر می‌ گذارد» و در کنار آن امام صادق(ع) می‌ فرماید: «هشام ناصر ما به قلب و زبان و دست است» به همین جهت است که می‌ گوییم امروز نیز باید هشام های زمان تربیت شوند.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه بیان داشت: بنابراین جایگاه روحانیت اقتضاء می‌ کند که شخصیت پروری کند، زمانی که امام صادق(ع) می‌ فرماید: «اگر زراره و مشابه او در بین ما نبودند اثری از احادیث پدرم نبود»، بی تعارف باید بگوییم بحث کلام و امامت جایگاه بایسته را در حوزه نداشته است.

وی با اشاره به این که شرایط جامعه امروزی از جهاتی حساس تر از عصر امام صادق(ع) است، گفت: امروز موج شبهات علیه امامت دیده می‌ شود و در همین قم مدعیان دروغینی دیده شده که حتی طلبه های غیرآگاه را به جرگه خود کشانده است؛ چنین شرایطی اقتضاء می‌ کند که استوار تر و پایدار تر ایستادگی کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: امروز مراکز تخصصی مختلفی در حوزه علمیه قم راه اندازی شده است و شخصیت هایی مثل آیت الله میلانی کریمانه و بزرگوارانه در این عرصه وارد شده اند که برکات بسیار زیادی داشته است.

وی تصریح کرد: در گذشته دایره علوم محدود بود و یک بزرگوار جامع المعقول و المنقول شناخته می‌ شد ولی امروز حتی در فقه برخی از بزرگان می‌ گویند برای هر بابی از ابواب باید افرادی متخصص تربیت شوند، اساسا تجربه ثابت کرده است هرچه فکر انسان متمرکز تر باشد در مورد آن نگاه و اطلاعات و ژرف نگری بیشتری خواهد داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری درادامه با تأکید براینکه پاسداری واقعی از حریم دین در کلام و امامت دیده می‌ شود، ابراز کرد: رابطه عمیقی بین توحید و امامت وجود  دارد که اگر امامت نباشد توحید نیز داعشی خواهد شد، بنابراین کسانی که از امامت بهره نبرده اند از مسیر دین خارج شده اند.

وی افزود: خوشبختانه از اقدامات تحول گرایانه حوزه راه اندازی رشته هایی از جمله رشته امامت بوده که امیدواریم سالیان سال بدرخشد و منشأ خیرات در سراسر کشور باشد، برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته و گزارش هایی که از این مرکز نیز به دست ما رسیده بسیار امیدوار کننده است.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: به روز بودن آموزش ها امری بسیار مهم است، چراکه ما امروز با نسل های متفاوتی مواجه هستیم، آموزش امامت نباید به گروه خاصی اختصاص داشته باشد و هر طلبه ای احساس کند طلبگی و دانش او در رابطه مسائل دینی شکل نمی گیرد مگر این که در زمینه امامت آگاهی های لازم را داشته باشد.

وی با تأکید بر این که ما در این زمان در مقابله افرادی مثل میر حامد حسین احساس فقر می‌ کنیم، گفت: امیدواریم از دل این بنیاد این چنین شخصیت هایی برخیزند و جهان اسلام را در برابر این همه شبهات و نامهربانی ها پاسخگو باشند./1330/پ202/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12

 

تعداد بازدید : 14
ارسال نظرات