۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۵۹۲۴۸۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

روحانیت موتور محرک انقلاب اسلامی است| از آینده انقلاب مأیوس نباشیم

روحانیت موتور محرک انقلاب اسلامی است| از آینده انقلاب مأیوس نباشیم
آیت الله طبرسی با اشاره به این‌که حوزه‌ علمیه و روحانیت موتور محرک انقلاب اسلامی بوده‌اند،گفت: حوزه در ادامه راه نیز باید علت مبقیه نظام اسلامی باشد.

آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به خدمات متقابل حوزه علمیه و انقلاب اسلامی اظهار داشت: برای هیچ‌کس اعم از دشمن و دوست این مسأله مجهول نیست که علت محدثه انقلاب اسلامی روحانیت و حوزه علمیه بوده است.

وی با اشاره به زحمات روحانیت در زمان حکومت طاغوت برای به ثمر رساندن انقلاب و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: روحانی ها کسانی بودند که جان را کف دست گرفته، زندان ساواک را به جان خریده، توسط نیروهای ساواک از منابر پایین کشیده شدند و بعد از انواع شکنجه‌های سخت به شهادت رسیدند یا تبعید شدند و مانند حضرت امام خمینی(ره) از حرف و عقیده خود برنگشتند.

آیت الله طبرسی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه عامل ایجاد انقلاب اسلامی بوده است، ادامه داد: روحانیت عامل و موتور متحرک و محرک و علت محدثه انقلاب اسلامی بوده است و هم‌اکنون نیز حوزه و روحانیت بایستی علت مبقیه انقلاب اسلامی باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و شاخصه‌های بارز و استثنایی جامعه ایرانی ابراز داشت: مردم ایران، افرادی دین‌دار، مسلمان و با صلابت هستند و در این چهل سال گذشته به خوبی از امتحانات مختلف سربلند بیرون آمده‌اند و علی‌رغم همه مشکلات موجود در این مسیر، دین خود را حفظ کرده‌اند.

نماینده خبرگان رهبری اقتدای مردم ایران به روحانیت را عامل پایداری و انسجام انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: جامعه و مردم ایران طبق برنامه‌های امام  و مأموم، در جایگاه مأموم قرار داشته و تاکنون به روحانیت اقتدا کرده و در آینده نیز اقتدا خواهند کرد، بنابراین توجه به خدمات متقابل حوزه و انقلاب در چنین بزنگاه‌هایی ضروری است.

وی در پایان خطاب به اقشار جامعه به ویژه روحانیت تأکید کرد: توصیه مهم به اقشار مختلف جامعه این است که نسبت به آینده انقلاب هیچ گاه مأیوس نشده و مانند یاری امام در زمان ابتدای انقلاب، در ادامه نیز نظام اسلامی و رهبر انقلاب را همراهی کنیم./876/ت302/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10
ارسال نظرات